Show simple item record

dc.contributor.advisorAlsan, Şenay
dc.contributor.authorDumanli, Ferhat
dc.date.accessioned2020-12-04T15:21:32Z
dc.date.available2020-12-04T15:21:32Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90690
dc.description.abstractGloballeşen dünya ile birlikte birçok sektörde olduğu gibi moda perakende sektöründe de hızlı bir şekilde büyüme ve değişim yaşanmaktadır. Moda sektöründeki tekstil işletmeleri kendi gelişimlerini sağlamak ve sektörde uzun süre ayakta kalabilmeleri için birçok konuda değişim ve farklılık yaratarak kendi dinamizmini oluşturmaya çalışmışlardır. Yapılan bu değişim ve farklılık ile moda işletmecileri tasarlanan ürünlerden başlayarak, ürünlerin mağaza içerisinde ve mağaza vitrinlerinde sergilenmesi ve moda tüketicilerinin satın aldıkları ürünleri o sezonun trendlerine uygun bir şekilde kullanmalarına kadar birçok konuda birbirleri ile uyum içerisinde olması için gerekli tüm moda pazarlama faaliyetlerini kullanmaya başlamışlardır. Aslında günümüz moda işletmeleri bu konuda yeterli bilgi ve alt yapıyı son birkaç yıl öncesine kadar kavrayamamış ve tasarlanan ürünlerin pazarlanması ve ürünlerin modaya uygun giydirilmesi konusu dağınık platformlarda incelenmiştir.Tezin ilk bölümünde modanın tanımı, unsurları, özellikleri, moda döngüsü ve modayı yönlendiren etkenlerden bahsedilmiştir. Özellikle de modanın özelliği konularında değişim, yaratıcılık ve moda pazarlama unsurlarının moda sektörü için çok önemli olduğu verilerine varılmıştır. Günümüzde moda pazarlama sürecinde tasarımcının tasarlanmış olduğu ürünlerin vitrinlerde teşhir edilmesi, vitrinlerde sergilenen ürünlerin moda tüketicileri tarafından beğenilip satın alınması ve ürünlerin geniş kitlelere hitap edip bir dünya markası haline gelmesi ile moda tasarımcısının sanatçı ruhunun okşanmaya başlanmasına neden olmuştur. Bunun sonucu olarak da tasarımcı koleksiyonda kendi sınırlarını zorlayarak, tasarımının sınırlarını en üst seviyeye taşımasına ve birbirinden farklı kendine özgü tasarımlar oluşturmaya başlamıştır.Diğer taraftan tasarımcı, tasarım sürecinde en iyi ürünü tasarlamak için ürün ile ilgili birçok plan, pazar araştırması ve ürün tasarım geliştirme çalışması verilerinden yararlanmıştır. Yapılan bu çalışmalar sayesinde tasarlanmış olan ürünlerin marka adı ve imajı oluşturulmaya çalışılmıştır. Tasarlanan bu ürünlerin moda tüketicilerine sunumunda mağaza, mağaza vitrinleri ve mağaza içerisinde kullanılan donatılar, mankenler ve insan faktörünün öneminden bahsedilmiştir. Günümüzde mağaza vitrinlerinde sergilenen ürünler için moda işletmeleri sezon öncesi tasarım ekibi ile yoğun bir vitrin çalışması içinde girmektedirler. Bu nedenle moda tüketicilerinin ilgisini çekmek amacıyla sezon içinde tasarlanan ürünler için özel temalı vitrinler oluşturulmaya başlanmıştır. Bu sayede tasarlanan ürünlerin moda tüketicilerinin ilgisini çekmesiyle davranışlarında değişiklik göstererek mağaza imajı ve satılan ürünler hakkında fikir sahibi olmuşlardır.İnsan faktörünün önemli olduğu bu dönemde tasarlanan ürünlerin beklenti düzeyi çok yüksek olan moda tüketicilerine tanıtımında mağaza çalışanları çok önemli bir yere sahip olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Sürekli gelişen ve değişen pazar sayesinde tasarlanan ürünlerin zamanı kısıtlı olan moda tüketicilerine ulaştırılması sağlanmıştır.Sonuç olarak günümüzde tekstil sektöründe tasarlanan ürünlerin moda tüketicilerine sunumunda her türlü moda pazarlama faaliyetlerinin en etkin bir şekilde ve birbirleriyle uyum içerisinde olması gerektiği, yapılan tasarımda bu uyumun tasarlanan üründen başlayarak en son moda tüketicilerine tanıtılması sürecine kadar her türlü moda pazarlama, modaya uygun yaratma faaliyetleri ve mağazacıkta insan faktörünün faaliyetlerinin önemi moda işletmecileri için çok önemli olduğu ve işletmelerinin gelişimleri için gerekli olduğu kanılarına varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Moda pazarlama, Pazarlama, Tasarım ve Uyum, Mağazacılık, Vitrinler, Marka ve İmaj.
dc.description.abstractThrough the globalization of the world, also the fashion retail sector experiences a rapid change and growth, as many other sectors. In order to ensure their own development and to be afloat for long time, textile companies in fashion sector have tried to create their own dynamism by creating change and differences in many points. Through this change and difference, the fashion company managers have started to utilize all of the fashion marketing activities in order to ensure the harmony between the product bought by customer and its utilization in accordance with season's trends and to provide fashionable presentation inside of and in show cases of stores, starting from the design of the products. In fact, the fashion companies of nowadays couldn't conceive the sufficient infrastructure and knowledge about this topic until last couple of years, and the marketing of clothes designed and the combination of the clothes in harmony with the fashion have been discussed in dispersed platforms.In first chapter of thesis, it has been mentioned about the definition and development of fashion, its components, features, fashion cycle, and the factors driving the fashion. Especially, it has been concluded about the characteristics of fashion that change, creativeness and fashion marketing issues are very important for fashion sector. In fashion marketing process of nowadays, the in-showcase presentation of products designed by the designer and the purchase of those products by fashion customers, winning recognition from those customers, and becoming a world-brand well-known by large segments have led designers' artist souls to be pleased greatly. As a result of that, the designer has started to push his/her limits in his/her collection, to maximize the borders of his/her design, and to create different and unique designs.On the other hand, the designer has profited from many plan, market research and product design-development study data for designing the best product in design process. In virtue of those efforts, they have made effort for creating the brand-name and image of the products designed. It has been mentioned about the importance of stores, store showcases and the equipment, dummies utilized in stores, and the human factor in presentation of fashion designed products to customers. Nowadays, the fashion companies make dense efforts with design team for products presented in showcases of stores before the seasons. That's why; they have started to create showcases with special themes for the products designed in order to draw attention of fashion customers. So, the clients could have a view about the store image and the products being sold as a result of their changing behaviors due to their attention on products designed.In this time-period where the human factor is very important, it is an undeniable fact that store staff is very important for presentation of designed products to fashion customers having high level of expectations. In virtue of continuously developing and changing market, the delivery of designed products to fashion customers having limited time can be executed.Finally, it has been concluded that all of fashion marketing activities should be effective and in harmony during presentation of designed products to fashion customers in modern textile industry, that every kind of fashion marketing, fashionable creation activities and human factor in stores, from the product design to their presentation to customers, are very important for fashion business manages and are required for development of companies.Keywords:Fashion marketing, Marketing, Design and Harmony, Retailing, Show Case, Brand and İmage.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.subjectTekstil ve Tekstil Mühendisliğitr_TR
dc.subjectTextile and Textile Engineeringen_US
dc.titleModa pazarlamada tasarım ve uyumun önemi
dc.title.alternativeThe importance of design and harmony in fashion marketing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTekstil ve Moda Tasarımı Anasanat Dalı
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmAdjustment
dc.subject.ytmWarehouses
dc.subject.ytmShopwindow
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmTextile sector
dc.subject.ytmFashion design
dc.subject.ytmFashion
dc.identifier.yokid10027582
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350996
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineTekstil ve Moda Tasarımı Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess