Show simple item record

dc.contributor.advisorKarapınar, Demet
dc.contributor.authorTiryaki, Cihan
dc.date.accessioned2020-12-04T15:21:10Z
dc.date.available2020-12-04T15:21:10Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90679
dc.description.abstractAçıkhava reklamları, reklam mecraları içinde oldukça etkili bir rol oynamaktadır. Gelişen teknoloji ile birlikte reklamcılık ve reklamcılığa hizmet eden mecralar da değişkenlik göstermekte, sürekli gelişmektedirler. Bu gelişime en çok dahil olan açıkhava reklamcılığı oldukça eski medeniyetlere kadar dayanmaktadır. Eski medeniyetlerde kitleler arasında iletişimi sağlayan açıkhava asıları, yeni kanunları halka tanıtmak, haberdar etmek amacıyla kullanılmış, zaman içinde de ticaretin gelişmesi ile oluşan reklamcılık kavramı içinde kendisine yer bulmuştur.Günümüzde her sektörde oluşan çeşitlilik ve rekabet sebebiyle firmalar, reklam kampanyası oluşturma, hedef kitleye mümkün olduğunca sık ve doğru şekilde ulaşabilme telaşındadırlar. Bu sebeple birçok farklı mecra kullanılmakta ve hedef kitleye seslenme amacıyla reklamlar hazırlanmaktadır.Hedef kitleyi yakalamak ve en doğru şekilde etkilemek için oluşturulan reklam kampanyalarında açıkhava reklamlarının oldukça önemli bir yeri bulunmaktadır. Açıkhava reklamlarının doğası sayesinde en ilgisiz kişiler bile yakalanmakta, iletilmek istenilen mesaj etkili şekilde ulaştırılmaktadır.
dc.description.abstractOutdoor advertisement have been playing a significant role within advertisement media. Whit the developing technology, advertising and media that serve for advertising have been demonstrating veriabilty and developing constanity. Outdoor advertising that gets invoived mostly in this development has dated back to ancient civilizations. Outdoor posters which provide the communication among the masses in ancient civilizations were used to introduce public to new law and inform them about it; and in time outdoor posters have taken place for themselves in the concept of advertising that was formed through development of trading.Companies because of the veriabilty and the competition that arise in each sectors recently are in a rush for formatting advertising campaign and reaching target audience frequently as far as possible and in the correct way. Therefor a lot of different channels are used and advertisements are prepared for the aim of addressing the target audience.Outdoor advertising has a quite important place in advertising campaigns that were created for reaching and impressing the target audience in the most correct way.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleReklam kampanyası başarısında açıkhava reklamlarının etkisi
dc.title.alternativeThe effect of outdoor advertisements in the success of advertisement campaign
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Anasanat Dalı
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmTechnological developments
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertising campaigns
dc.subject.ytmOutdoor advertisement
dc.identifier.yokid10041740
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358841
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess