Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdeniz, Serap
dc.contributor.authorGüler, Bilgen
dc.date.accessioned2020-12-04T15:21:00Z
dc.date.available2020-12-04T15:21:00Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90674
dc.description.abstractBu çalışmada İzmir ili Selçuk İlçesine yerleşmiş Makedon göçmenlerinin halk kültürünü oluşturan gelenek, görenek ve müzik pratikleri tarihsel süreç içinde ele alınmıştır. Giriş bölümünde üzerinde çalışılan etnik gruba, Makedon göçmenlerine ilişkin tarihsel geçmiş ve Selçuk Makedon göçmenlerinin fiziki konumlanmasına ilişkin genel bilgiler verildikten sonra, bu topluluğun müziklerini tanımlamaya ilişkin kavramlar genel hatları ile irdelenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde uluslararası göç ve ilgili göç türleri kavramsal olarak ele alınmış, üçüncü bölümde kültür, kültürel kimlik ve göçle ilişkisi üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölümde ise Türklerin Balkanlara ve Makedonya'ya yerleşmesiyle Makedonya'da varlık gösteren Türk kültürü araştırılmıştır. 1912 Balkan savaşları sonrası başlayıp günümüze kadar devam eden Türkiye'ye göçlerin ve tezin asıl kapsamını oluşturan Selçuk ilçesine Makedonya'dan yapılan göçlerin sebepleri ile göçmenlerin yurt edinme mücadelesi incelenmiştir. Çalışmanın beşinci bölümünde ise, İzmir'in Selçuk ilçesinde yerleşmiş olan Makedon göçmenlerinin halk kültürü ve müzik pratikleri, yapılan alan çalışması, gözlem ve görüşmeler sonucunda ele alınmıştır. Makedon göçmenlerinin kültürel kimliklerini sürdürmelerinde, özellikle müzik pratiklerinin rolü, bu araştırmanın temelini oluşturmaktadır. Bu çalışmada Selçuk Makedon göçmenleri ile yapılan görsel ve işitsel kayıtlar onların müzik pratiklerini birlik ve farklılık ekseni çerçevesinde değerlendirmemize olanak sağlamış olup; elde edilen müzikler bu sayede söz ve ezgi birlikteliği açısından incelenmiştir. Makedon göçmenlerinin geçmişe ait olduğu düşünülen, bazılarının hiç bir kaydına rastlanılmamış ve unutulmaya yüz tutmuş olan müziği, yapılan görüşmelerin notaya alınması ile Türk Halk Müziği repertuvarına kazandırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Göç, İzmir-Selçuk Makedon Göçmenleri, Kültürel Kimlik, Müzik, İzmir-Selçuk Makedon Göçmenlerinin Müzik Pratikleri
dc.description.abstractIn this study, the folk culture of Macedonian emigrants settled in Selçuk district of İzmir province and traditions that make up the history of music filtered by practice are discussed. In the introduction section, to the studied ethnic groups, the Macedonian immigrants, after giving general information regarding the historical past and the physical positioning of Selcuk Macedonian emigrants, the concepts related to define the music of these communities were analyzed in general. In the second part of the study international migration and migration related to the definition of species is given. In the third chapter, culture, the relationship between cultural identity and migration are focused on. In the fourth chapter the the settlement of Turks in the Balkans and Macedonia and the Macedonian Turkish culture was investigated. The causes of the migration from Macedonia starting right after from the 1912 Balkan wars, and ongoing to the present day to Turkey Selçuk district constitutes the main scope of the thesis and immigrants fighting home acquisition was examined. In the fifth section, folk culture and music practices of Macedonian immigrants who are located in Izmir's Selçuk district, the result of fieldwork observations and interviews are discussed. Macedonian immigrants maintaining their cultural identity, especially in the role of music practice, constitutes the basis of this research. In this study, video and audio recordings done with Selcuk Macedonian immigrants, their musical practices within the framework of the unity and difference-axis, allow us to assess whether; in this way the resulting music as a combination of words and melodies were examined. Macedonian immigrants believed to belong to the past, some not, and never encountered a recording of music that has tended to be forgotten, taken note of the negotiations have been presented to the Turkish folk music repertoire. The most significant part of the study done is creating these compilations.Keywords: Migration, Izmir-Selcuk Macedonian Immigrants, Cultural Identity, Music, Music Practices of Izmir-Selcuk Macedonian Immigrantsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMakedon kültürel kimliğinin ifade aracı olarak İzmir-Selçuk Makedon göçmenlerinin müzik pratikleri
dc.title.alternativeThe music practices of İzmir-Selcuk Macedonian emigrants as the expression tool of Macedonian cultural identity
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Müziği Anasanat Dalı
dc.subject.ytmMaceonians
dc.subject.ytmTurkish-Macedonia relations
dc.subject.ytmMusic culture
dc.subject.ytmEthnomusicology
dc.subject.ytmCultural identity
dc.subject.ytmThrace emigrants
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMigrations
dc.subject.ytmEmigrants
dc.subject.ytmInternational migration
dc.identifier.yokid10043395
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363274
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess