Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, Ali
dc.contributor.authorYildirim, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-04T15:19:53Z
dc.date.available2020-12-04T15:19:53Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90640
dc.description.abstractAraştırma kapsamında 360 derece performans değerlendirme sisteminin İstanbul ilindeki 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde görev yapan üst ve orta kademe yöneticilerin iş başarısı üzerindeki etkilerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, orta ve üst kademe yöneticileri ile 360 derece performans değerlendirme sisteminin iş başarıları üzerindeki etkisinin ölçülmesi amacıyla oluşturulan performans değerlendirme ölçeğine göre hazırlanan betimleyici tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada, İstanbul ili sınırları içerisinde yer alan 4 ve 5 yıldızlı 160 adet otel işletmesi uygulama alanı olarak seçilmiştir. Elde edilen bulgular, incelenen `liderlik, görevi yönetme, değişime uyabilmek, iletişim, insan ilişkileri, sonuç üretme ve personeli yetiştirme ve geliştirme` boyutlarında, 360 Derece Geri Bildirim yönteminin geleneksel performans değerlendirme yöntemlerine göre iş başarısı üzerinde daha fazla etkili olduğu yönündedir.Anahtar kelimeler: 360 derece performans değerlendirme, klasik performans değerlendirme, iş performansı, otel işletmeleri
dc.description.abstractThis research aimed to measure the effects of 360 degree performance system on the work performance of middle and upper level managers serving in 4 and 5 star hotels. For this purpose, descriptive screening model is used with middle and upper level managers, which is prepared according to a performance appraisal scale, to measure the influence of 360 degree performance system. Application field of this research is 160 four and five star hotels in Istanbul province. Findings of research indicate that the 360 degree performance appraisal system is more effective on work performance than the traditional appraisal systems considering the evaluated dimensions which are leadership, task performance, adaptation to change, communication, human relations, creating output and employee training and development.Key words: 360 degree performance appraisal, classical performance appraisal, work performance, hotel businessesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.title360 derece performans değerlendirme sisteminin orta ve üst kademe yöneticilerin iş başarısı üzerindeki etkileri: İstanbul`daki 4 ve 5 yıldızlı otellerin yöneticilerine yönelik uygulama
dc.title.alternativeThe effects of 360-degree performance appraisal system on medium and high level managers: A case study on 4-star & 5-star hotels' managers in İstanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytm360 degree performance appraisal system
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmWork success
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHigh level managers
dc.identifier.yokid10043198
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363256
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess