Show simple item record

dc.contributor.advisorÇevik, Mustafa Savaş
dc.contributor.advisorOktay, Semih Şükrü
dc.contributor.advisorSezer, Nuri
dc.contributor.authorAkkuzu, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-04T15:19:22Z
dc.date.available2020-12-04T15:19:22Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90624
dc.description.abstractBu çalışmada günlük yaşamımızda sürekli karşılaştığımız logotypeların, amblemlerin kuralları ve önemi incelenmiştir. Çünkü logolar firmalara başka hiçbir şeyin yapamayacağı kadar imaj kazandırır. Bu denli önemli olmasına rağmen pek çok firma tarafından önemsenmemektedir. Bakıldığında çoğu firmanın ya sahip olduğu bir logosu yok ya da gelişi güzel logolar kullanmaktalar. Fakat logolar firmanın yaptığı iş hakkında bizleri fikir sahibi kılar. Logo, yapılan iş ile müşteri arasında bir bağ kurar. Başarılı bir logo, firmanın müşteriye yansıtmak istenileni en hızlı şekilde yansıtan ve akılda kalan logolardır. Bizler bir firmanın adını, yerini kolayca unutabiliriz ancak logosu hafızamızda kalır. Örneğin; isimlerini unuttuğumuz yüzlerini hatırladığımız kişiler gibi. Yüzümüz bizler için ne ise logolar da odur. Bununla beraber renk seçimleri de çok önemlidir. Renkler bakışları yakalamakta önemli bir işleve sahiptir. Renkler logoda garip durmamalı, konunun dışına çıkıp aykırı olmamalıdır. Basit gibi görünen bir logo rengiyle, duruşuyla, harf aralığıyla, oranıyla, dengesiyle, fontuyla aslında ne kadar çok aşamadan geçip başarılı bir hale getirilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, we encounter in our everyday lives constantly examine the importance of rules and the logotype and emblems. Logos firms can not provide because of the idea that nothing else gives up the image. Despite the importance of this is not considered important by many companies. Looking to have a logo that most companies do not have or are using logos or randomly. Allows us to have an idea about his work, but the company's logos. Logo establishes a link between the business and the customer. The fastest way to a successful logo that reflects the company's customers and catchy or logos that reflect the desired options. We are a company's name, logo, memories remain in place, but you can easily forget. For example, such as the names of the people who remember the forgotten faces. He is to us what the logos on our faces. However, the choice of colors is very important. Colors have an important role to catch the gaze. Strange colors the logo should not stop the issue should not be contrary to step outside. A logo that looks like a simple color, the position of the letter range, rate, balance, how many stages fontuyla actually become a successful cross examined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleLogotypelarda optik kurallar ve tipografik özellikler
dc.title.alternativeLogotype typographical conventions and optical properties
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Anasanat Dalı
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmTypography
dc.subject.ytmEmblem
dc.subject.ytmLogo
dc.subject.ytmLogotypes
dc.identifier.yokid10039149
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358272
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess