Show simple item record

dc.contributor.advisorMadanoğlu, Naci
dc.contributor.authorDemir Uçar, Burçak
dc.date.accessioned2020-12-04T15:18:45Z
dc.date.available2020-12-04T15:18:45Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90605
dc.description.abstractBu çalışmada Hasan Ferid Alnar Viyolonsel Konçertosu Birinci Bölümü olan Modearato'nun form, armoni ve makam incelemesi ele alınmıştır. Viyolonsel konçertosunun daha önce incelenmemiş olması ve yazıldığı günden itibaren dört kez seslendirilmiş olması, tez konusunun oluşması için uygun zemin hazırlamıştır.Cumhuriyet ile birlikte Türk makam müziğinin çok sesli olması yolunda önemli eserler vermiş olan Alnar, viyolonsel konçertosunda makam dizilerine sıkça yer vermiştir. Yapılan incelemelerde görüldüğü üzere; birinci bölüm Sonat Allegrosu formunda yazılmış olup, içerisinde Türk makam müziği dizileri bulunmaktadır. Makam müziği dizilerini çok sesli olarak büyük orkestra ile beraber kullandığı görülmektedir. Çok seslendirmede, üçlü armoninin yanı sıra, `Dörtlü Armoni` yapısını, Türk makam müziği dizi seslerini öne çıkarmak için kullandığı sonucuna varılabilir. Ortaya çıkan veriler, Değerlendirme ve Sonuç kısmında listelenmiştir. Hasan Ferid Alnar gibi yenilikçi ve usta bestecilerin örnek alınmasını, viyolonsel konçertosunun ise okul müfredatlarına konulması dileğimizdirAnahtar Kelimeler: Alnar, Dörtlü Armoni, Makam, Çokseslilik
dc.description.abstractTone, harmony and maqam analysing of Moderato that's Hasan Ferid Alnar Violoncello Concerto Chapter One is examined in this study. Being Violoncello Concerto is not analysed before and performed only four times since composed grease the skids to consist of thesis subject. Alnar has composed significant works for the sake of Turkish maqam music to be polyphonic, constantly include scales of maqam on violoncello concerto. As it is seen on examinations, chapter one is composed in the form of Sonata Allegro, it includes Turkish maqam music scales. It is seen he used maqam music scales with grand orchestra as polyphonic.It can deduced that he used structure of trebly harmony as well as quartette harmony on polyphonic voiceover to highlight Turkish maqam music scale phonics. Acquired inputs are listed on section of Critics and Conclusion.Our wishes are being followed reformer and master composers' lead like Hasan Ferid Alnar and being integrated violincello concerto to school curriculas.Keywords: Alnar, Quartette Harmony, Maqam, Polyphonyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleHasan Ferid Alnar Viyolonsel Konçertosu birinci bölüm (Moderato) incelemesi
dc.title.alternativeExamination of Hasan Feri̇d Alnar Violincello Concerto chapter one (Moderato)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Müziği Anasanat Dalı
dc.subject.ytmModern music
dc.subject.ytmAlnar, Hasan Ferid
dc.subject.ytmPolyphonic music
dc.subject.ytmCello
dc.subject.ytmConcerto
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmString instruments
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.identifier.yokid10044463
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363266
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineTürk Musikisi Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess