Hasan Ferid Alnar Viyolonsel Konçertosu birinci bölüm (Moderato) incelemesi
dc.contributor.advisor | Madanoğlu, Naci | |
dc.contributor.author | Demir Uçar, Burçak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:18:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:18:45Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90605 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Hasan Ferid Alnar Viyolonsel Konçertosu Birinci Bölümü olan Modearato'nun form, armoni ve makam incelemesi ele alınmıştır. Viyolonsel konçertosunun daha önce incelenmemiş olması ve yazıldığı günden itibaren dört kez seslendirilmiş olması, tez konusunun oluşması için uygun zemin hazırlamıştır.Cumhuriyet ile birlikte Türk makam müziğinin çok sesli olması yolunda önemli eserler vermiş olan Alnar, viyolonsel konçertosunda makam dizilerine sıkça yer vermiştir. Yapılan incelemelerde görüldüğü üzere; birinci bölüm Sonat Allegrosu formunda yazılmış olup, içerisinde Türk makam müziği dizileri bulunmaktadır. Makam müziği dizilerini çok sesli olarak büyük orkestra ile beraber kullandığı görülmektedir. Çok seslendirmede, üçlü armoninin yanı sıra, `Dörtlü Armoni` yapısını, Türk makam müziği dizi seslerini öne çıkarmak için kullandığı sonucuna varılabilir. Ortaya çıkan veriler, Değerlendirme ve Sonuç kısmında listelenmiştir. Hasan Ferid Alnar gibi yenilikçi ve usta bestecilerin örnek alınmasını, viyolonsel konçertosunun ise okul müfredatlarına konulması dileğimizdirAnahtar Kelimeler: Alnar, Dörtlü Armoni, Makam, Çokseslilik | |
dc.description.abstract | Tone, harmony and maqam analysing of Moderato that's Hasan Ferid Alnar Violoncello Concerto Chapter One is examined in this study. Being Violoncello Concerto is not analysed before and performed only four times since composed grease the skids to consist of thesis subject. Alnar has composed significant works for the sake of Turkish maqam music to be polyphonic, constantly include scales of maqam on violoncello concerto. As it is seen on examinations, chapter one is composed in the form of Sonata Allegro, it includes Turkish maqam music scales. It is seen he used maqam music scales with grand orchestra as polyphonic.It can deduced that he used structure of trebly harmony as well as quartette harmony on polyphonic voiceover to highlight Turkish maqam music scale phonics. Acquired inputs are listed on section of Critics and Conclusion.Our wishes are being followed reformer and master composers' lead like Hasan Ferid Alnar and being integrated violincello concerto to school curriculas.Keywords: Alnar, Quartette Harmony, Maqam, Polyphony | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Hasan Ferid Alnar Viyolonsel Konçertosu birinci bölüm (Moderato) incelemesi | |
dc.title.alternative | Examination of Hasan Feri̇d Alnar Violincello Concerto chapter one (Moderato) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Modern music | |
dc.subject.ytm | Alnar, Hasan Ferid | |
dc.subject.ytm | Polyphonic music | |
dc.subject.ytm | Cello | |
dc.subject.ytm | Concerto | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | String instruments | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.identifier.yokid | 10044463 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 363266 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Türk Musikisi Sanat Dalı |