Show simple item record

dc.contributor.advisorDeğirmenci, Z.Tülin
dc.contributor.authorAltay, Yadigar Sude
dc.date.accessioned2020-12-04T15:18:17Z
dc.date.available2020-12-04T15:18:17Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90589
dc.description.abstractÇalışmada kadın kimliği ve kadının halk kültürü içerisinde var oluşu, kadının duygularının ezgilerle yansıtıldığı ağıt, mani, boğaz çalma, ninni ve kına ağıtları gibi kadının kendini ifade etme biçimi çalışmanın konusudur. Kadın özellikle Anadolu'da şehirdeki yaşam biçimlerinden farklı olarak, daha çok müziğinin kadın kimliğini ve halk müziği içerisinde kendini ifade etme şekilleri olan ninni söyleme, boğaz çalma geleneği ve kına ezgileri gibi müzikal yöntemlerle kendini ifade etmesidir. Özellikle gelenek ve göreneklerin kadın üzerindeki baskısı ve kadının hayat karşısındaki iç evrenini ezgiler yoluyla dışavurması toplumsal anlamda olduğu kadar, sosyolojik, psikolojik ve kültürel anlamda çok değerlidir.Çalışmanın ana teması olan kadının müzikal kimliği, türküler, ağıtlar ve diğer müzik biçimleri ile ortaya koyduğu dışavurum, kadının kendini ifade etme biçimleri ile birlikte ele alınmıştır.Alan araştırmasının yapıldığı Edirne, Elazığ, Sivas, Fethiye'de görüşülen kadınların duygu düşüncelerinin yansıtıldığı müzikal davranış biçimleri olan ezgiler, etnomüzikolojinin kullandığı yöntem ve teknikler kullanılarak derlenmiştir. Bu ezgiler kadınların iç dünyalarının ve ifade zenginliklerinin müziğe yansımasını ortaya çıkarmaktadır. Anahtar Kelimeler: Kültür, Kadın, Kına, Boğaz, Ninni
dc.description.abstractIn this article, we shall examine and evaluate the existence of women in society and expressing own existence through requiem, lullaby, poetry etc. Culturally and psychologically, it is very valuable for women to express herself in social life via melodies and musical instruments particularly for women who lives inner Anatolia rather than the ones living in big cities, against all oppression and limitation towards women. The main structure of this framework is to evaluate the musical identity of women and to examine the correlation in between different kinds of musical ways of expression. In Edirne, Elazığ, Sivas, and Fethiye, where we did our field work, we tried to get as much inner sight of women we interviewed as possible. Emotions and thoughts hidden inside of the melodies reflect the inner world of women through ethnomusicology technique. Keywords: Culture, Women, Henna, Throat, Lullabyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleKadın kimliği ve halk kültürü içerisinde kadının müzikal ifade biçimleri
dc.title.alternativeWomen in identity and folk culture women's musical styles of expression
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Müziği Anasanat Dalı
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmFolk culture
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmDirges
dc.subject.ytmBipolar disorder
dc.subject.ytmLullaby
dc.subject.ytmHenna
dc.subject.ytmMelody
dc.subject.ytmIdentity
dc.subject.ytmMusic culture
dc.identifier.yokid10044750
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363267
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineTürk Musikisi Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess