Kadın kimliği ve halk kültürü içerisinde kadının müzikal ifade biçimleri
dc.contributor.advisor | Değirmenci, Z.Tülin | |
dc.contributor.author | Altay, Yadigar Sude | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:18:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:18:17Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90589 | |
dc.description.abstract | Çalışmada kadın kimliği ve kadının halk kültürü içerisinde var oluşu, kadının duygularının ezgilerle yansıtıldığı ağıt, mani, boğaz çalma, ninni ve kına ağıtları gibi kadının kendini ifade etme biçimi çalışmanın konusudur. Kadın özellikle Anadolu'da şehirdeki yaşam biçimlerinden farklı olarak, daha çok müziğinin kadın kimliğini ve halk müziği içerisinde kendini ifade etme şekilleri olan ninni söyleme, boğaz çalma geleneği ve kına ezgileri gibi müzikal yöntemlerle kendini ifade etmesidir. Özellikle gelenek ve göreneklerin kadın üzerindeki baskısı ve kadının hayat karşısındaki iç evrenini ezgiler yoluyla dışavurması toplumsal anlamda olduğu kadar, sosyolojik, psikolojik ve kültürel anlamda çok değerlidir.Çalışmanın ana teması olan kadının müzikal kimliği, türküler, ağıtlar ve diğer müzik biçimleri ile ortaya koyduğu dışavurum, kadının kendini ifade etme biçimleri ile birlikte ele alınmıştır.Alan araştırmasının yapıldığı Edirne, Elazığ, Sivas, Fethiye'de görüşülen kadınların duygu düşüncelerinin yansıtıldığı müzikal davranış biçimleri olan ezgiler, etnomüzikolojinin kullandığı yöntem ve teknikler kullanılarak derlenmiştir. Bu ezgiler kadınların iç dünyalarının ve ifade zenginliklerinin müziğe yansımasını ortaya çıkarmaktadır. Anahtar Kelimeler: Kültür, Kadın, Kına, Boğaz, Ninni | |
dc.description.abstract | In this article, we shall examine and evaluate the existence of women in society and expressing own existence through requiem, lullaby, poetry etc. Culturally and psychologically, it is very valuable for women to express herself in social life via melodies and musical instruments particularly for women who lives inner Anatolia rather than the ones living in big cities, against all oppression and limitation towards women. The main structure of this framework is to evaluate the musical identity of women and to examine the correlation in between different kinds of musical ways of expression. In Edirne, Elazığ, Sivas, and Fethiye, where we did our field work, we tried to get as much inner sight of women we interviewed as possible. Emotions and thoughts hidden inside of the melodies reflect the inner world of women through ethnomusicology technique. Keywords: Culture, Women, Henna, Throat, Lullaby | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Kadın kimliği ve halk kültürü içerisinde kadının müzikal ifade biçimleri | |
dc.title.alternative | Women in identity and folk culture women's musical styles of expression | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Folk culture | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Dirges | |
dc.subject.ytm | Bipolar disorder | |
dc.subject.ytm | Lullaby | |
dc.subject.ytm | Henna | |
dc.subject.ytm | Melody | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.subject.ytm | Music culture | |
dc.identifier.yokid | 10044750 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 363267 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Türk Musikisi Sanat Dalı |