Ergenlerde iletişim becerileri ve anne-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sayıner, Zehra Banu | |
dc.contributor.author | Sönmez, Gülçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:17:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:17:53Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90576 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma; Ergenlerde İletişim Becerileri ve Anne-Baba Tutumları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma ilişkisel tarama yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırma, amacına uygun olarak 2013-2014 öğretim yılında Düzce'nin Akçakoca ilçesindeki bir lisede öğrenci olan 222 ergende gerçekleştirilmiştir. Araştırmada; öğrencilerin kişisel bilgilerini belirlemek amacıyla `Sosyodemografik Bilgi Formu` kullanılırken, `İletişim Becerileri Envanteri, Anne-Baba Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçeklerde elde edilen verilerin analiz edilmesinde SPSS 19.0 istatistik programı kullanılmıştır. Öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini belirlemek için frekans ve yüzde istatistiklerinden faydalanılmıştır. Araştırmanın diğer alt probemlerini analiz etmek için ise, Bağımsız Örneklem t-Testi, Mann Whitney U testi, ikiden fazla gruplu değişkenlerde Kruskal Wallis testi ve ANOVA(Analysis of Variance) testi uygulanmıştır. Ölçekler arasında da anlamlı ilişkiler olup olmadığını test etmek için de normal dağılım gösterenlerde Pearson korelasyon testi, normal dağılım göstermeyenlerde Spearman korelasyon testi uygulanarak analizlerinden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında 0,05 anlamlılık düzeyinde yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda; ergenlerin anne-baba tutumlarının cinsiyet, eğitim, mesleğe göre istatistiksel olarak farklılaştığı belirlenmiştir. İletişim becerileri düzeyinin ise sınıf düzeylerine ve anne-baba tutumlarına göre istatistiksel olarak farklılaştığı belirlenmiştir. Kadınların erkeklere oranla duygusal, zihinsel, davranışsal iletişim becerilerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Araştırma bulguları, bundan sonra yapılacak araştırmalara yol gösterecek biçimde alan yazını ışığında tartışılmış ve yorumlanmıştır.Anahtar Sözcükler:Ergenlik, iletişim becerileri, tutum, anne-baba tutum | |
dc.description.abstract | This research was made to comminication skills of adolescents and to examine the relationship between parental attitudes. This research was conducted using the method of relational research. Research purposes in accordance with the 2013 - 2014 school year in the district of Düzce in Akcakoca which high school students was conducted with 222 adolescents. In the research; to learn the students personal information `Sociodemographic Information Form, Communication Skills Inventory and Parental Attitudes Scale` was used. In analyzing the data obtained on the scales SPSS 19.0 statistics program was used Sociodemographic Information Form the students have been utilized in determining the frequency and percentage statistics. Research to analyze the others sub-problems, the Independent Samples t-Test, Mann-Whitney U test, more than two groups variables the Kruskal Wallis test and ANOVA (Analysis of Variance) test was applied. Meaningful relationships between scales for testing whether, in a normal distribution Pearson correlation test, Spearman correlation test for showing abnormal distribution of applying the analysis was utilized. The findings obtained at a significance level of 0.05% at 95% confidence intervals were interpreted. Of the research; attitude of parents in adolescents gender, education, occupation and attitude of parents compared to is determined that a statistically significant difference. Communication skills of adolescents, according to grade level and attitude of parents is determined that a statistically significant difference. Girl compared to boy emotional, mental, behavioral, communication skills are determined to be higher. Research findings will be made thereafter research to reflect the way is discussed and interpreted.Keywords: Adolescence, communication skills, attitude, parental attitude | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ergenlerde iletişim becerileri ve anne-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Communication skills of adolescents and to examine the relationship between parental attitudes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Puberty | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Communication skill | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.identifier.yokid | 10045075 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 363270 | |
dc.description.pages | 151 | |
dc.publisher.discipline | Uygulamalı Psikoloji Bilim Dalı |