Niyazi Sayın`ın 4 taksiminin biçimsel ve makamsal açıdan çözümlenmesi
dc.contributor.advisor | Karadağ, Burcu | |
dc.contributor.author | Delikaya, Saadettin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:17:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:17:42Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90570 | |
dc.description.abstract | `Niyazi Sayın'ın 4 Taksiminin Biçimsel ve Makamsal Açıdan Çözümlenmesi` adlı bu çalışmada, Türk müziğinde taksim formunun tanımı, öğeleri ve türleri tanımlanmıştır. Ney hakkında kısa bir bilgi verilip Neyin Türk müziğinde kullanımından bahsedilmiştir. Niyazi SAYIN'ın hayatı ve sanat yaşamı ele alınıp, Niyazi SAYIN'a ait dört ayrı makamda icra edilmiş taksim incelenmiştir. Bu taksimler sırasıyla Uşşak, Buselik, Acemkürdi ve Evc taksimlerdir. Taksimler; form özellikleri, melodik yapıları, ritim özellikleri bakımından incelenerek, sanatçının Ney icrası ve üslubu analiz edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study named `Ney improvizations and interpretations by Niyazi SAYIN`, definition, elements and assorts of forms of improvization on Turkish music is described. A short summary about Ney is given and the use of Ney in Turkish music is mentioned. His life and the part of the art in his life is taken into consideration and improvization of Niyazi SAYIN, which is examined in four different manners. In sequence Ussak, Buselik, Acemkürdi and Evc improvizations. Via the examination on the form characteristics, melodical structure and specifications of rhythms, the artist's execution and style is the resolved. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Niyazi Sayın`ın 4 taksiminin biçimsel ve makamsal açıdan çözümlenmesi | |
dc.title.alternative | The stylistic analysis of Niyazi Sayın's improvisations form makam perspective | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.subject.ytm | Sayın, Niyazi | |
dc.subject.ytm | Partitition | |
dc.subject.ytm | Reed flute | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | Biography | |
dc.subject.ytm | Modes | |
dc.subject.ytm | Form | |
dc.identifier.yokid | 10057701 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 375234 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |