Show simple item record

dc.contributor.advisorSun, İlteriş Murat
dc.contributor.authorPeşinci, Fahriye Aylin
dc.date.accessioned2020-12-04T15:17:40Z
dc.date.available2020-12-04T15:17:40Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90569
dc.description.abstractBu çalışma, temelinde piyano eğitimi ve müzik pedagojisi uygulamalarını barındırmaktadır. Müzik pedagojisinde önemli bir yere sahip olan Kodály yöntemi tüm ayrıntıları ile incelenmiş, diğer öğretim yöntemleri arasındaki yeri saptanmış ve çalgı eğitiminde kullanımının getirileri araştırılmıştır.Birçok repertuar seçeneği arasından halk müziğinden örnekler ile eserlerinde geleneksel halk motiflerine yer verdiği görülen Bartók ve Saygun modellerinde karar kılınmış, bestecilerin örnekleri incelenmiş ve her iki müziğin ortak paydaları anlatılmıştır. Bartók ve Saygun'un başlangıç ve orta seviyede öğrenciler için eserlerinde Kodály yöntemi uygulamaları yapılmış; bu uygulamaların piyano eğitimine teknik ve müzikal yönlerden kazandırdıklarına yer verilmiştir. Kodály yönteminin özellikle çağdaş dönem repertuarına uygulanabilirliği bakımından verim alınabilir bir yaklaşım olduğu saptanmıştır. Ayrıca Kodály yöntemi'nin müziksel okur-yazarlığını geliştirerek enstrüman eğitimi alan çocukların alanlarıyla ilgili yetkinliğini arttırdığı, müzikal ifade ve performans bakımından fark yarattığı, ezbere öğrenmenin yerine kalıcı öğrenmeyi desteklediği sonucuna varılmıştır. Yapılan bu araştırmanın konuyla ile ilgili araştırma yapmak isteyen öğretmen ve öğrencilere yol gösterici bir kaynak olmasını temenni ederim.
dc.description.abstractPiano education and music pedagogy applications are the basis of this study. Kodály method which has an important place in the music pedagogy was examined with all the details, its place between other teaching methods were located and its return when used in instrument education has been investigated. From many repertoire options examples of traditional folk music and because of extensive use of traditional folk motifs in their works Bartók and Saygun models are selected, examined and common denominator of both are described. Kodály method applications have been made for Bartók and Saygun's works for beginning and intermediate level students and the benefits of the applications to technical and musical aspects of piano education are documented.Kodály method, especially in terms of applicability to contemporary repertoire is found to be an efficient approach. Also it is concluded that usage of Kodály method enhances skills of children undergoing instument training in their respective fields by enhancing musical literacy, making difference in terms of musical expression and performance, supports permanent learning instead of rote learning. I wish this study to be a source of guidance to teachers and students who want to research on the subject.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleKodály yönteminin Saygun ve Bartók piyano repertuarına uygulanması
dc.title.alternativeThe application of Kodaly method to Saygun and Bartok piano repertoire
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Müziği Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmKodaly Method
dc.subject.ytmSaygun, Ahmet Adnan
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmBartok, Bela
dc.subject.ytmRepertoire
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmPedagogy
dc.identifier.yokid10055748
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375242
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess