Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldızhan, Memet Şan
dc.contributor.authorSarigül, Özge
dc.date.accessioned2020-12-04T15:17:35Z
dc.date.available2020-12-04T15:17:35Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90566
dc.description.abstractAmbalaj, ürünün tanıtımı ve satılması için önemlidir. Tüketicinin ürünü alması için önce dikkat çekilmelidir. Bu da ambalaj ile mümkündür. Ambalaj grafiği bu aşamada önem kazanmaktadır. İyi bir ambalaj tasarımında seçilen renk, yazı ve biçimler uyumludur ve bu ürünün kalitesini ön plana çıkartarak tüketiciye de güven duygusu verir. Günümüzde rekabetçi piyasada ambalajlı ürünlerin önemi gün geçtikçe daha da artmaktadır. Günümüz piyasa şartlarında sürekli artan oranda ürün çeşitliliği karşısında tüketiciler tercih yaparken ürünlerin hemen hemen her özelliğine dikkat edip, oldukça seçici davranışlar göstermektedirler. Genellikle gıda maddeleri tüketicilere büyük marketlerin raflarında ambalajlı olarak sunulmakta ve müşterilerin ilgisini çekerek seçip alma yöntemiyle pazarlanmaktadır. Raflardaki hemen her ürün kendi ambalaj özellikleri çerçevesinde sergilenmekte ve adeta kendi kendine satış elemanı fonksiyonunu yüklenmiş olmaktadır.
dc.description.abstractPackage is essentinal for the presentation and sale of the product. For consumer, to buy the product, their attenrion shold be called to. This is possible with package. In this stage, packaging graphic comes into prominence. In a well designed package, the chosen color, script and types are in harmony and this gives the feeling of self confidence to the cosumer by featuring the quality of the product. Nowadays, recenty, the importance of packed products have increased more and more in the competitive market. While consumers make their preferences for the product variability increasing consistenly in the present market conditions, they indicate fairly the selective behaviors, paying great attention to almost each characteristic of products.Food products are generally presented to customers as exhibition of their packaged from on the shelves in the gross supermarkets and marketed by the method of purchasing after selection, attracting the interest of the costumers. Almost every food product is exhibited whith its packing material and undertakes virtually its own salesman function.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleAmbalaj grafiğinin satın alma kararına etkisi
dc.title.alternativeRaphic packaging the effect of the purchasing decision
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPackaging design
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmPackaging
dc.subject.ytmConsumers
dc.identifier.yokid10054221
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid368014
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess