dc.contributor.advisor | Karapınar, Demet | |
dc.contributor.author | Malatyalioğlu, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:17:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:17:25Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90561 | |
dc.description.abstract | Bu çalısma `Belirli Yaş Gruplarına göre Çizgi Filmlerde Karakter SoyutlamaDüzeyi ` kapsamında ele alınmıştır. Çizgi filmin başlangıcından bugüneincelendiğinde çizgi film karakterleri her zaman için anlatılan hikayelerde önplandadır. Öyküyü taşıyan, insani davranışlarda bulunan ve izleyiciye duygu aktarımıyapan karakterlerdir. Her yaştan izleyicisi olan çizgi filmlerin eğlence ve eğitselamaçla yapılan bir sürü versiyonu mevcuttur. Çocuklar kapsamında bakıldığında,çizgi filmler gelişim çağındaki çocukların en çok izlediği programlar arasında yeralmaktadır. Kitle iletişim araçlarının yaygınlaşmasıyla beraber çocukların çizgifilmlere ulaşması daha kolay olmuştur. Çizgi filmlerin ve karakterlerinin çocuklarüzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri üzerine pek çok araştırma yapılmaktadır.Geleceğin büyükleri olan çocukların, yetişkinlik çağlarında psikolojik açıdan sağlıklıbireyler olması için çocuğun algısal, bilişsel ve sosyal gelişiminde oldukça etkisiolan çizgi filmlerin ve karakterlerinin üretim sürecinin bilinçli yapılmasıgerekmektedir.Çalışmada çizgi film tarihi üzerine genel bir bilgi verildikten sonra, yapımaşaması ve türleri anlatılmaktadır.İkinci bölümde çizgi filmlerin önemli parçası olankarakter tasarımı hakkında bilgi verilmektedir. Karakter tasarımı nasıl yapılır,karakter özellikleri genel olarak nelerdir, karakter türleri nelerdir ve son olarakkarakter tasarımında belirliyi etmenler incelenmiştir. Bu bölümde karaktertasarımında kullanılan tasarım öğelerinin karakter ve alıcısı üzerindeki etkilerianlatılmıştır. Üçüncü bölümde görsel algı hakkında genel bilgi verilerek, resimdesoyutlama ve çocuklardaki bilişel gelişim ve görsel algı düzeyi yaş gruplarına göreincelenmiştir. Dördüncü bölümde çocuğun toplumdaki sosyal gelişimi incelenerek,çocuk ve çizgi film ilişkisi anlatılmıştır. Örnekler incelenerek, gelişim çağındakiçocuklar için yapılan çizgi film karakterlerinin çocuğun görsel ve bilişselniteleriklerine uygun yapılması üzerine öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Çizgi Film, Karakter Tasarımı, Görsel Algı, Soyutlama,Bilişsel Gelişim Kuramı, Sosyal Öğrenme Kuramı, Çocuk | |
dc.description.abstract | This paper addresses the topic of `The Level of Character Abstraction inAnimated Cartoons According to Certain Age Groups`. A look at animated cartoonsfrom the beginning to the present reveals that the cartoon characters have alwaysbeen in the forefront of the narrated stories. It is the characters that carry the story,act like humans, and convey feelings to the audience. Animated cartoons, whichappeal to viewers of all ages, come in a great many varieties for both entertainmentand educational purposes. As far as children are concerned, animated cartoons areamong the programs most viewed by children in the growth stage. With theproliferation of the means of mass communication, it has become easier for childrento gain access to animated cartoons. The positive and negative effects of animatedcartoons and characters on children have been studied extensively. In order forchildren as future grown-ups to become psychologically healthy individuals inadulthood, the production process of animated cartoons and characters, having aconsiderable impact on a child's perceptual, cognitive, and social development,needs to be done consciously.In this paper, first a general overview of the history of animated cartoons isgiven, and subsequently the production stage and types are explained. The secondchapter dwells on character design, an integral part of animated cartoons. It expoundshow character design is done, what the general character features are, which types ofcharacter there are, and lastly, what the determining factors are in character design.The way that the design elements employed in character design affect the characterand the recipient is also elaborated in this chapter. The third chapter gives an outlineof visual perception while examining abstraction in drawing as well the level ofchildren's cognitive development and visual perception according to age groups.Finally, the fourth chapter analyzes the social development of a child in society,dwelling on the relationship between child and animated cartoon. By reference toexamples, proposals are being made for matching the animated cartoon charactersaiming at children in the growth stage with the children's visual and cognitiveabilities.Keywords: Cartoon, Character Design, Visual Perception, Abstraction,Cognitive Development Theory, Social Learning Theory, Child | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Belirli yaş gruplarına göre çizgi filmlerde karakter soyutlama düzeyi | |
dc.title.alternative | The level of character abstraction in ani̇mated cartoons accordi̇ng to certai̇n age groups | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Tasarım Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Abstraction | |
dc.subject.ytm | Character | |
dc.subject.ytm | Animated film | |
dc.subject.ytm | Visual perception | |
dc.subject.ytm | Cognitive development | |
dc.subject.ytm | Social learning | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.identifier.yokid | 10056624 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 385582 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Grafik Tasarımı Sanat Dalı | |