Show simple item record

dc.contributor.advisorKahveci, Mehmet
dc.contributor.authorKurtyemezoğlu, Ferhat
dc.date.accessioned2020-12-04T15:16:26Z
dc.date.available2020-12-04T15:16:26Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90531
dc.description.abstractİnovasyon; İşletme içi uygulamalarda, işyeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde yeni veya önemli derecede iyileştirilmiş bir ürün (mal veya hizmet), veya süreç, yeni bir pazarlama yöntemi ya da yeni bir organizasyonel yöntemin gerçekleştirilmesidir. İnovasyon günümüzde üretimi farklılaştırmada ve satış hacmini arttırmada önemli bir yere sahiptir. Ancak inovasyonun sürekli başarılı olması gerekmez; hatta birçok yenilik başarısızlıkla sonuçlanabilir. Bir ürün inovasyonu, mevcut özellikleri veya öngörülen kullanımlarına göre yeni ya da önemli derecede iyileştirilmiş bir mal veya hizmetin ortaya konulması ile oluşur. Bu; teknik özelliklerde, bileşenler ve malzemelerde, birleştirilmiş yazılımda, kullanıcıya kolaylığında ve diğer işlevsel özelliklerinde önemli derecede iyileştirmeleri içermektedir. Farklı firmalarca aynı tarzda üretilen ürünlerde inovasyonu etkili kullanan firmalar üstünlük gösterebilmektedir. Özellikle 1950-1960 devresinde başlayan ve devam eden dünya ekonomisinde görülen bütünleşmeye koşul olarak çok uluslu şirketlerin gelişmesi hızla devam etmiştir. Bu dönemden itibaren artan gelir seviyeleri, gelişen kitle haberleşme ve bilgi yayma sistemlerinden dolayı dünyanın birçok ülkesinde aynı tip ürünlere karşı bütünleşik bir talep oluşmuş ve dünya kitle pazarı gelişmiştir. Bütünleşmiş bir dünya ekonomisi de üretim yapmak için üretim faktörlerini, teknolojiye ve pazarlama çabalarını ülke sınırlarını aşan bir biçimde koordine edebilmek gerekmektedir. Şirket üretim yapacağı ülkeleri en verimli biçimde seçebildiği, teknik ve yönetsel bilgi ve becerileri yayabildiği ve tek ülkede başarılması olanaksız ölçülerde üretimde bulunabildiği için bu pazarda ulusal şirketlerden çok daha avantajlı olmaktadır. Bu şirketlerin teknoloji yoğun, araştırma geliştirmeye dayanan güçlü üretim dallarında yoğunlaşmış olmaları, onlara yenilik sürecindeki üstünlükleri dünya kitle pazarındaki önemlerini bir kat daha arttırmaktadır.Anahtar Kelime: Ġnovasyon (Yenilik), Çok Uluslu ĠĢletmeler, Ar-ge,Yaratıcılık, GiriĢim, Rekabet, Yeni Ürün, KüreselleĢme
dc.description.abstractInnovation; In business applications, workplace organization or foreign relations in new or significantly improved a product (good or service), or process, is the realization of a new marketing method or a new organizational method. Innovation today is an important part in increasing the sales volume and production differentiation. But innovation is not always necessary to be successful; even many innovations fail. A product innovation, according to the use of existing features or projected occurs with new or significantly improved a good or services to be introduced. This One; the technical specifications, components and materials, the combined software includes significant improvements in the ease of the user, and other functional properties. Different firms use the same style in effective innovation in products that companies can show superiority. In particular, the development of multinational companies as a condition to the integration of the world economy that started and continued in the 1950-1960 period and has continued apace. From during this period, rising income levels because of developing mass communication and information dissemination system consisting of an integrated demand for the same types of products in many countries of the world and the world mass market has developed. An integrated world economy, the factors of production, technology and marketing efforts in a way that cross borders need to be able to coordinate. Companies can choose the country will produce the most efficient manner, and can spread technical and managerial knowledge and skills to be successful in one country can be found impossible to measure the production of the national companies in this market is much more advantageous. These companies' technology is intensive, research and development based on strong in the branches of production be concentrated , innovation process that excels in them are more famous in the world of the importance of the mass market.Keywords: Innovation, Multinational Corporations, R & D, Creativity,Enterprise, Competition, New Product, Globalizationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÇokuluslu işletmelerde inovasyonun üretime kattığı fayda ve analitik bir uygulama
dc.title.alternativeInnovation to production add benefits in multinational enterprises and analytical an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternational enterprises
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmNew products
dc.subject.ytmProduction
dc.subject.ytmResearch-development
dc.subject.ytmBusinesses
dc.identifier.yokid10062683
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385733
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess