Medhâl türünün incelenmesi
dc.contributor.advisor | Karadeniz Güney, Şirin | |
dc.contributor.author | Güleç, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:16:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:16:02Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90518 | |
dc.description.abstract | Çalışmada, Türk Mûsıkisi saz eseri türlerinden medhâl incelenmiş ve diğer saz eseri türlerine yer verilip, aralarındaki benzerlik ve farklılıklar değerlendirilmiş, bu türdeki diğer eserler tür, usûl ve makâm açısından incelenmiş; tablo ve grafiklerle kullanım biçimleri ve sıklıkları tespit edilmiştir. Ayrıca; Ali Rif'at Çağatay'ın hayatı ve tüm eserleri ele alınmıştır. Yapılan istatiksel çalışma sonucunda Ali Rif'at Çağatay ile medhâl besteleyen diğer bestecilerin eserleri arasından seçilen eserler incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Bu incelemede diğer bestecilerin eserleri de dikkate alınarak `Nihâvend` makamı belirlenmiş ve bu makâmda ilk örneğini veren Ali Rif'at Çağatay'ın medhâli ile en çok medhâl besteleyen 5 bestekârımızın Nihavend Medhalleri tür, makam ve usûl açısından karşılaştırılmış ve elde edilen tüm bulgular sonuç bölümünde açıklanmıştır. | |
dc.description.abstract | In this work medhâl, one of the Turkish music instrumental forms, was evaluated, its similarities and differences with other instrumental forms were analysed. Other works in this form were evaluated in terms of genre, usûl and makâm; their usage frequency and styles were determined via tables and graphics. Also, Ali Rif'at Çağatay's life and works were handled.As a result of the statistical study the pieces chosen from Ali Rif'at Çağatay's and other medhâl composers' works were evaluated and compared. Taking the works of the other composers into consideration, the makam Nihâvend was determined in this study. And, Ali Rif'at Çağatay's medhâl, the first one to be composed, was compared to the five other medhâls belonging to the composers who mostly worked on medhâl composing in terms of genre, makâm and usûl, and the results were given in the conclusion part. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Medhâl türünün incelenmesi | |
dc.title.alternative | The analysis of the form medhâl | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Musikisi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music works | |
dc.subject.ytm | Rhytm | |
dc.subject.ytm | Medhal | |
dc.subject.ytm | Nihavend | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.subject.ytm | Compositions | |
dc.subject.ytm | Composers | |
dc.subject.ytm | Modes | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.identifier.yokid | 10067335 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 385603 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |