Show simple item record

dc.contributor.advisorBeriş, Yeter
dc.contributor.authorYumuk, Başak
dc.date.accessioned2020-12-04T15:14:03Z
dc.date.available2020-12-04T15:14:03Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90455
dc.description.abstractGünümüzde görsel iletişimin ihtiyaçları doğrultusunda, yeni uygulama ve sergileme alanları doğmuştur. Sergileme tasarımında amaç yüz yüze tanıtımdır. Eski zamanlarda bu sergileme alanları pazar yerleri iken günümüzde fuar alanları olarak değişim göstermiştir. Teknolojinin ilerlemesiyle sergileme için kurulan alanlar ve tasarımlar, görsel öğelere, tanıtım araçlarına önem verilerek değişime uğramıştır. Grafik tasarım ilkelerinde aynı zamanda uygulama alanı olan sergileme ve stand tasarımları izleyiciyi etkileyen, hedef kitleyi ürününün tanıtılacağı alanlara çekerek sunum ve satış yapmak hedeflenmektedir. Bilinen bir gerçek var ki, ürün sergileme standlarının bir ürünü geniş bir kitleye tanıtmak ve satmak için, en ekonomik ve uygun yerler olduğu kabul görmektedir. Bu tezde, sergileme nedir?, sergilemenin tarihsel gelişimi, çeşitleri, sergileme türleri, sergileme mekanındaki görsel algılama, Geştalt psikolojisi, antropmetrik ve ergonominin stand tasarımındaki önemi, stand tasarımındaki grafik ürünler, stand çeşitleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır. Avea, Turkcell, ve Vodofone gibi Türkiye'nin mobil iletişim firmalarına ait stand tasarımları üzerindeki grafik ürünler ve uygulama alanları örnekler üzerinden incelenmiştir. 1986 yılından beri yılda bir kere Türkiye'de gerçekleştirilen uluslararası Cebit bilişim fuarında sergilenmiş olan, yukarıda belirtilen mobil iletişim firmalarının belli başlı standları örnek alınarak yorum yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Stand, Sergileme Tasarımı, Görsel algı, Mobil iletişim
dc.description.abstractAt the present day, new applications and exposition fields was born in line with visual communication needs. Exposition design objective is the introduction of face to face. In ancient times, while nowadays this exhibition areas, market places have shown that change as the fair areas. Established for fields and progress of technology exposition designs, visual elements, promotional tools, has undergone with attention. Graphic design principles but also applies to the exhibition and stand designs affect the audience, pulling the audience to perform the areas of presentation and aims to make sales. There's a known fact that the products to be exhibited are a product of their stands to introduce and sell to a wide audience, is the most economical and convenient places accepted. What is the exposition in this thesis? Tackling the types of historical development, varieties, exposition, visual perception, Gestalt psychology, antropmetrik and ergonomics in the design of the stand, the importance in the design of stands graphics products, aimed to give information about the types of stands. Graphics on products and areas of application are examined through examples regarding the mobile communication company at Turkey like Avea, Turkcell and Vodafone The above-mentioned stands of mobile communication company are taken as an example and interpreted according to international Cebit fair which is exhibited at Turkey once a year since 1986.Keywords: Stands , Exhibition Design , Visual perception , mobile communicationsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıtr_TR
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.titleTürkiye`de mobil iletişim şirketlerinin stand üzeri grafik ürünlerde tasarım ilkeleri ve uygulama alanları
dc.title.alternativeIn the mobile communications company in turkey stand design graphic products principles and applications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Anasanat Dalı
dc.subject.ytmExhibition
dc.subject.ytmStand systems
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmMobile telecommunication market
dc.subject.ytmProduct design
dc.subject.ytmMobile
dc.subject.ytmGraphics
dc.subject.ytmGraphical disclosure
dc.identifier.yokid10065471
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385744
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess