Show simple item record

dc.contributor.advisorOktay, Semih Şükrü
dc.contributor.authorBodur, Esra
dc.date.accessioned2020-12-04T15:12:50Z
dc.date.available2020-12-04T15:12:50Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90418
dc.description.abstractYaratıcılık hem soyut hem bilişsel alt yapıyı ürüne dönüştürebilen bir süreçtir. Yaratıcılık öğrenilebilir bir kavramdır. Yaratıcı düşünmeye grafik tasarım eğitimi sırasında gereken önemin verilmesi, yaratıcı düşünmenin önemini kavrayabilmesi ve uygulatabilmesi için öğretim elemanlarına büyük görev düşmektedir. Her öğrenci yaratıcıdır. Asıl mesele bu yeteneğin yaratıcılık tekniklerinin doğru kullanılmasıyla açığa çıkmasını sağlamaktır. Grafik tasarım eğitim sistemi; öğrencilerin yeteneğini fark eden ve geliştirebilen düzeyde olmalıdır. Cesaret, esneklik ve merak yaratıcı tasarımlar üretmek için oldukça büyük önem taşımaktadır. Eğitim sistemi içerisinde yaratıcılığın geliştirilebilmesi amacıyla öğrenciler için uygun sınıf ortamı oluşturulmalıdır. Geleneksel eğitim sisteminde öğrencilere araştırma, düşünme ve yaratma fırsatı vermeden doğrudan doğruya kabul ettirme yöntemi öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirmesi engellemektedir. Öğrencilerde yaratıcılığı geliştirmek adına çağdaş eğitim anlayışı benimsenmeli ve uygulanmalıdır. Yaratıcılık ve eğitim birbirini tamamlayan kavramlardır. Eğitim ve bilgi birikimi arttıkça yaratıcılık becerisi de artmaktadır.Araştırmacıların fikir birliğine vardığı nokta; yaratıcı bir tasarımcı olmanın öğrenilebileceği ve bu yeteneğin yaratıcılık teknikleriyle zamanla geliştirilebileceğidir. Bu konuda yapabileceğimiz en doğru şey, öğrencilere yaratıcı bir tasarımcı olmanın anlamını algılatmaktır. Bununla birlikte yaratıcı olmalarına engelleri saklamalarına yardımcı olmaları gerekmektedir.Bu araştırmada grafik tasarım eğitimi ve yaratıcılık ilişkisi literatürden derlenen veriler ışığında değerlendirilmiştir. Üniversitelerde grafik tasarım proje derslerini yürütmekte olan öğretim elemanları ile söyleşiler yapılmış, grafik tasarım eğitiminde yaratıcılığın önemi konusundaki görüşleri alınmıştır. Araştırmanın sonunda öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek için yöntem önerileri sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Grafik Tasarım, Tasarım Eğitimi, Yaratıcılık, Reklam,Kampanya.
dc.description.abstractCreativity is a process that can convert both abstract and cognitive infrastructure to the final product. Creativity is a concept that can be learned. Instructors carry a great responsibility to help students acquire importance and application of creative thinking by placing necessary emphasis on creative thinking throughout graphic design education. Every student is creative. What matters is bringing out these skills by proper use of creative techniques. Graphic design education; should be at a level sufficient to recognize and develop skills of students. Audacity, flexibility and curiosity are fundamental to coming up with creative designs. Students should be provided with a proper environment to improve creativity within the education system. Contemporary methods of education should be adopted for better development of creativity among students. Creativity and education are concepts that complete one another. Creative skills grow as level of education and knowledge grow.One thing researchers agree upon is that; being a creative designer can be taught and this skill can be improved over time with creative techniques. Most important thing we can do in this regard would be to help students realize meaning of being a creative designer.In this research, relationship of graphic design education and creativity were evaluated in light of data collected from the literature. Interviews were conducted with instructors leading graphic design project classes at universities and their opinions on importance of creativity in graphic design education were collected. Methodology for improvement of students' creativity were presented at the end of this research paper.Keywords: Graphic Design, Design Education, Creativity, Advertising, Campaign.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGrafik tasarım eğitiminde yaratıcılık
dc.title.alternativeCreativity in graphic design education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-15
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Anasanat Dalı
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmAdvertising campaigns
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmGraphic design education
dc.subject.ytmGraphic design
dc.identifier.yokid10116540
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435284
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess