Show simple item record

dc.contributor.advisorAtan Tarlacı, Özlem
dc.contributor.authorPaker, Neslihan
dc.date.accessioned2020-12-04T15:12:10Z
dc.date.available2020-12-04T15:12:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90398
dc.description.abstractGünümüz iş yaşamında nitelikli, yetenekli adayları işletmeye çekebilmek ve mevcut adaylarıda işletmede tutabilmek, şirketlerin ` çalışılacak en iyi şirket`, `en gözde şirket` , ` en beğenilen şirket` gibi markalaşmış şirketler olma yolunda marka çalışmaları yapmalarıyla olacaktır..Bu gibi marka çalışmaları insan kaynakları alanında belli bir imaj oluşturmayı gerekli kılmaktadır. Bu noktada son yıllarda gündeme gelen ` işveren markası kavramı`, doğru insan kaynağını örgüte çekmeyi ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki akademik olarak incelenmesi amaçlanmıştır.Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde işveren marka kavramı, İşveren Marka Algısı, İşveren marka kavramının faydaları ve işveren markasının oluşturulması ve işveren marka yönetimine kadar olan süreç ele alınmıştır.İkinci bölümde ise örgütsel bağlılık kavramı ele alınmış, örgütsel bağlılığın sınıflandırılması, örgütsel bağlılığın boyutları ve örgütsel bağlılığın sonuçlarına kadar olan süreç ele alınmıştır.Son olarak üçüncü bölümde giyim sektöründe bir firmada yapılan anket çalışması analizi ile işveren markası ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki incelenmiştir. T testi ve Anova testiyle örneklem grubunun demografik özellikleriyle işveren markası algısı ve örgütsel bağlılıkları arasındaki anlamlı farklılıklar incelenmiştir. Yapılan regresyon analizi sonucunda işveren marka algısının örgütsel bağlılığa negatif bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Pearson korelasyon analizi sonucunda da işveren markasıyla örgütsel bağlılık arasında negatif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler;İşveren Markası, Duygusal Örgütsel Bağlılık
dc.description.abstractIn today's business enviroment it will be possible to attract and keep the present high quality, talented candidates only by business enterprises who are making brands working towards being branded companies like `best company to work for,` `the most popular company`, `the most admired companies`. Branding like this makes it necessary to create a certain image in the field of human resources. At this point on the agenda in recent years, `the concept of employer brand`, the relationship between the attraction of human resources to the organization and organizational commitment has been studied academically.The study consists of three parts. In the first part, employer brand concept, employer brand perception, benefits and creation of employer brand and the employer brand concept is discussed leading up to the employer brand management.The second part dealt with the concept of organizational commitment, It is discussed organizational commitment classification, organizational commitment's dimensions process up to the consequences of organizational commitment.Finally, the third section investigates the relationship between a company in the apparel industry in the survey analysis, organizational commitment by the employer brand. significant differences between T and demographic characteristics of the sample group with Anova tests employer brand perception and organizational commitment were examined. The results of the regression analysis of the employer brand has been determined that there is a negative impact on organizational commitment. Pearson correlation analysis of the results in the employer brand has been also determined that there is a negative relationship between organizational commitment.Keywords; Employer Brand, Affective Organizational Commitmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşveren marka algısının örgütsel bağlılığa etkisi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativePerceptual effect of employer branding on organisational engagement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-22
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmployer
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmAffective commitment
dc.identifier.yokid10118846
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435294
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess