Show simple item record

dc.contributor.advisorErtufan, Hakan
dc.contributor.authorTaşdemir, Nüzhet Özlem
dc.date.accessioned2020-12-04T15:11:52Z
dc.date.available2020-12-04T15:11:52Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90389
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, gençlerin ailelerinden, arkadaşlarından ve öğretmenlerinden algıladıkları sosyal destek ile yalnızlık hislerinin, internet kullanım düzeyleri arasındaki ilişkinin ortaya konmasıdır. Çalışmanın örneklemini, İstanbul Bahçelievler Kemal Hasoğlu Anadolu Lisesi'nde okuyan toplam 285, dokuzuncu ve onbirinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, Genel Bilgi Formu, İnternet Bağımlılığı Ölçeği, Yalnızlık Ölçeği ve Algılanan Sosyal Destek Ölçeğikullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler Mann-Whitney U testi, Kruskal Wallis H testi, Spearman Korelasyon Testi ve Post Hoc Scheffe testi ile analiz edilmiştir.Sonuç olarak, gençlerin algıladıkları sosyal destek ölçeğinden aldıkları puanlar ile internet bağımlılığı ölçeğinden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Gençlerin algıladıkları sosyal destek arttıkça; internet bağımlılığı düzeyleri de düşmekte olduğu görülmektedir.Gençlerin algıladıkları sosyal destek ölçeğinden aldıkları puanlar ile yalnızlık ölçeğinden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Gençlerin algıladıkları sosyal destek arttıkça; yalnızlık düzeyleri de düşmekte olduğu görülmektedir.Gençlerin yalnızlık ölçeğinden aldıkları puanlar ile internet bağımlılığı ölçeğinden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Gençlerin yalnızlık düzeyleri arttıkça; internet bağımlılığı düzeyleri de artmakta olduğu görülmektedir. Gençlerin yalnızlık düzeyleri internet bağımlığını arttırmaktadır.Anahtar kelimeler: Sosyal destek, ergen, yalnızlık duygusu, internet
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to examine the relationship between the internet use of young adults and their perceived social support from friends and teachers and isolation feeling. The sample group of the study consists of 285 ninth and twelfth grade students studying at Istanbul Bahcelievler Kemal Hasoglu Anatolian High School. The data of the study are obtained by using General Information Form, Internet Addiction Scale and Perceived Social Support Scale. The data were analysed by Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H, Spearman Correlation and Post Hoc Scheffe tests.As a result, it is seen that there is a meaningful relation between the perceived social support and the internet addiction of young adults. It is observed that internet addiction levels decrease as the perceived social support of young adults increases. It is seen that there is a meaningful relation between the perceived social support andthe loneliness feeling of young adults. It is observed that loneliness feeling levelsdecrease as the perceived social support of young adults increases.It is seen that there is a meaningful relation between the loneliness and the internetaddiction of young adults. It is observed that internet addiction levels increases as theloneliness feeling of young adults increases. Loneliness levels of young adults increaseinternet addiction.Keywords: Social support, adolescent, loneliness feeling, internet.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleGençlerde algılanan sosyal destek ve yalnızlık duygusunun internet kullanımına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeEffects of perceived social support and isolation feeling on internet use in young adults
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLoneliness
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmPerceived social support
dc.subject.ytmLoneliness level
dc.subject.ytmYoungs
dc.identifier.yokid10116018
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435248
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineUygulamalı Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess