Cumhuriyet Dönemi bestecilerinin soprano için yazdıkları eserlerde folklorik ögeler
dc.contributor.advisor | Tansever, Leyla | |
dc.contributor.author | Özbey, Ezgi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:11:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:11:42Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90384 | |
dc.description.abstract | 19.yy sonunda Avrupa'da gelişen ulusalcı akımla beraber hızla yayılan milliyetçi romantizm düşüncesi, bestecileri kendi halklarının ezgilerini kullanmaya yöneltmiştir. Bu amaçla folklor ögelerini de işleyerek Avrupa müzik akımları doğrultusunda eserler üreten besteciler için halk kaynakları önemli malzemeler olmuştur. 20. yy müziğinde folklor ögesi, müziğin yeni bir boyutu olarak benimsenmiş olsa da günümüzde de hala etkin bir malzeme olarak kullanılmaktadır. Halk müziği kaynaklarının ve folklorik tüm ögelerin iç içe gelişen birçok akımla beraber müziğe boyut kazandırdığı görülmektedir.Bu çalışmada folklorun bir araç, malzeme olarak yeniden işlenişini, çoksesli müziğin sınırları içinde bazen ritmik, bazen edebi bazen de müzikal bir yapı olarak kullanımı incelenecektir. Cumhuriyet sonrası besteciler tarafından özellikle soprano için bestelenmiş piyano veya orkestra eşlikli eserlerde geçen folklorik temalı eserlerden örnekler tespit edilerek bir konser programının oluşturulması amaçlanmıştır. | |
dc.description.abstract | Emanating from the nationalistic movement at the end of the 19th century, the concept of nationalistic romanticism that spread rapidly across Europe led the composers into using the melodies of their own people. As a result of this, folkloric sources became significant material for those composers who produced works by treating folkloric elements in accordance with European musical movements. Although the element of folklore in 20th century music was regarded as a new aspect of music, currently it is still used as an effective material. It is observed that together with the entwined development of various movements, references of folk music including all possible folkloric elements add new dimensions to music. In this research, the rehandling of folklore as a tool as well as a component, and the usage of it as a rhythmical, literary and musical structure within the boundaries of polyphonic music will be examined. Accordingly, the aim is to formulate a concert program based on examples of works with folkloric themes chosen from those that are especially composed by post-Republic turkish composers for soprano voice accompanied by either piano or orchestra. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Cumhuriyet Dönemi bestecilerinin soprano için yazdıkları eserlerde folklorik ögeler | |
dc.title.alternative | The folkloric elemnets which are written for soprano pieces by the Republican period composers | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Folkloric elements | |
dc.subject.ytm | Folklore | |
dc.subject.ytm | Polyphonic music | |
dc.subject.ytm | Composers | |
dc.subject.ytm | Compositions | |
dc.subject.ytm | Soprano | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.subject.ytm | Turkish composers | |
dc.subject.ytm | Republican Period | |
dc.subject.ytm | 20. century | |
dc.identifier.yokid | 10116473 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 435253 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |