Show simple item record

dc.contributor.advisorAtan Tarlacı, Özlem
dc.contributor.authorGezer, Handan
dc.date.accessioned2020-12-04T15:11:40Z
dc.date.available2020-12-04T15:11:40Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90383
dc.description.abstractGünümüzde örgütler; rekabet edebilmek, varlıklarını sürdürebilmek ve verimliliklerini artırmak için sahip oldukları insan kaynaklarını çok iyi kullanmak zorundadır. Rekabette en büyük üstünlüğü insan kaynağı sağlar. İnsan kaynağına önem verilmezse, beklentileri karşılanmazsa ve iş tatmini sağlanmazsa örgütsel barışı sağlamak zorlaşır. Çünkü çalışanları işte tutan en önemli unsur iş tatminidir. Kişinin işinden aldığı zevk ve duyduğu olumlu his onun örgütüne bağlılığını artırır. Örgütün başarılı olması için tam bir sadakatle çalışmasını sağlar. Aidiyet duygusunu geliştirir. Örgütün verimliliğini artırır ve hizmet kalitesine katkı sağlar.Koçluk ise hem örgütsel anlamda hem de çalışanlar açısından kişisel anlamda danışmanlık ve doğruya yönelme amacı doğrultusunda uygulanan bir yönetim yöntemi olarak modern yönetim yaklaşımlarının ortaya çıkardığı bir uygulamadır. Çalışanlarla üst yönetim arasındaki iletişimin daha sağlam ve sonuca dönük olmasını sağlamaktadır.Bu çalışmada Giyim sektöründe yönetici koçluğu davranışı algısının, çalışnaların iş tatmini üzerinde etkisi olup olmadığı ölçülmüştür. Ampirik çalışmalar sonucunda edilen bulgulara göre; giyim sektöründe görev yapan çalışanların, yönetici koçluk davanışının algısının çalışnaların iş tatminlerini artırdığı tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler:Koçluk Davranışı, Performans Ölçme
dc.description.abstractNowadays, organizations compete, and their presence is very well to use the human resources they have to improve their efficiency. The competition provides the biggest advantage of human resources. Emphasis is given to human resources if expectations are not met, and if job satisfaction is provided, it is difficult to provide the organizational peace. The most important factor to job satisfaction because employees keep. Pleasure from People's work, and feeling positive that his organization's commitment increases. Allows you to work with full devotion for the organization to succeed. A sense of belonging develops. Contribute to the quality of service and improves the efficiency of the organization.Both in terms of personal coaching and consulting employees in the organizational sense and in the sense of truth that reveals modern management approaches management as a method is applied for the purpose of committing an application. Communication between employees and upper management a more robust and result-oriented.In this study, the perception of executive coaching behavior in apparel industry whether the impact of job satisfaction of employees was measured. According to the findings of empirical studies; Employees who work in the clothing industry, the perception of executive coaching behavior has been found to increase employees' job satisfaction.Keywords:Coaching Behavior, Performance Measurementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYönetimsel koçluk davranışının çalışan tatminine etkisi
dc.title.alternativeThe i̇mpact of administrative coaaching behaviour on employee satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCoaching
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid10118872
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435293
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess