Show simple item record

dc.contributor.advisorGürdal, Sahavet
dc.contributor.authorVezir Oğuz, Gülsüm
dc.date.accessioned2020-12-04T15:11:35Z
dc.date.available2020-12-04T15:11:35Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2020-05-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90380
dc.description.abstractİşletmeler parçası oldukları topluma karşı bir sosyal fayda yaratmak durumundadırlar ve bu kapsamda çalışanların finansal kazançlarını artırmanın yanında onların iş hayatındaki yaşam kalitelerini artırmaya yönelik düzenlemeler yapması tartışmasız biçimde öncelikli ve önemlidir. Çalışma yaşamının insancıllaştırılması, toplumdaki konuyla ilgili başta işletmeler olmak üzere tüm etki gruplarının üzerine düşen bir görev olarak düşünülmesi gerekmektedir.Her mağaza çalışanının kendi çalışma hayatında işiyle, işletmesiyle ve iş çevresiyle ilgili oluşmuş bir takım düşünceleri vardır. Bu düşünceler çalışanın gördükleri, yaşadıkları ve karşılaştıkları olaylar karşısında oluşurlar. Bu düşüncelerin birikimi sonucunda işlerine veya işletmelerine karşı tutumları oluşur ki bu da performansları üzerinde doğrudan etkili olmaktadırBu çalışma ile perakende sektöründe mağaza satış personellerinin mağaza atmosferinden etkilenerek sergiledikleri performanslarının düzeyleri, nasıl değerlendirildiği ve bu değerlendirme kriterlerinin satış personelleri üzerinde ne gibi etkilerinin olduğunu ortaya koymaktır.
dc.description.abstractWorkplaces are charged with providing social benefits within this framework their priority should both get increase the quality of career life and financial gain to the community of which they are the part of. Regarding to the issue notably the workplaces and all the pressure groups should consider humanizing the working life as an assignment.All the store employees have a bunch of thought regarding to the workplace and the environment of their workplace. All these ideas are formed by the experiences of the employees come across with. By the accumulation of these thoughts and ideas the attitudes of the sales person changes towards their workplace so that the performance is effected directly, as well.With this study it is aimed to reveal the effects and the performance level of the sales person after being affected by the store atmosphere at the retail industry.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePerakende sektöründe mağaza atmosferinin satış personeli performansı üzerine etkileri: Hazır giyim sektöründe bir araştırma
dc.title.alternativeThe effects of store atmosphere over sales personnel performance : A research on readymade clothing sector
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-05-20
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10129159
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid621417
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess