Bağlama resitali: Bağlama`da ileri icra niteliğinin, Alevi müziği ve kültürünün yaygınlaşmasına etkisi
dc.contributor.advisor | Murtezaoğlu, Serpil | |
dc.contributor.author | Benli, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:11:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:11:28Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-04-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90377 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma T.C. Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, `Türk Musikisi` ana sanat dalı, Sanatta Yeterlik Programı için sanatta yeterlik programlarında tez çalışması kapsamında kabul edilen, `resital` formatında hazırlanmıştır. Çalışmamızın giriş bölümünde, amacı oluşturan sorunlar, konunun ana hatları ve araştırmada izlenen metot genel olarak ele alınmıştır. İkinci Bölümünde Alevi müzik kültürü ve aktarım/yayılım süreçleri hakkında açıklayıcı bilgiler verilmiş, değişen toplumsal koşulların bu süreçlere etkisi tartışılmıştır.Geleneksel bağlama çalım tekniği, ileri icra boyutunda geçirdiği teknik değişim ve gelişim değerlendirilmeleri üçüncü bölümde verilmiştir.Dördüncü bölümde ise kaynak taraması sonucunda titizlikle seçilmiş olan resital repertuarının, ileri icra niteliği ve seçilmesinde dikkat edilen kıstasları açıklanmıştır. Eserlerde önem verilen kıstaslar seçilirken eser ve icracıların farklı tarihsel süreç içerisindeki dönemleri kronolojik olarak göz önünde bulundurulmuştur. Ayrıca resital repertuarında yer alan eserlerin isimlerinin ve yörelerinin yazılı olduğu ve resitalde icra edilecek sıralamaya göre hazırlanmış olan listenin yanı sıra, eserlerin karakteristik özelliklerine yer verilmiştir.Beşinci Bölüm, icracının geleneksel bağlama metotlarından ileri icraya uzanan dönüşümünde, bugün gelinen noktayı `yeni üretim` süreciyle ortaya koymaktadır.Sonuç bölümü, Alevi müzik kültüründe cem ritüelinin kültürel aktarım bağlamındaki katkısı ve yaygınlığı ile birlikte, ulusal ve uluslararası toplumsal yaygınlaşmanın, akademik çalışmalarla bağlamada ileri icra olgusuna taşındığı sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Bağlama, İleri İcra, Alevi Müziği, Şelpe Tekniği | |
dc.description.abstract | This study is prepared according to Haliç University, Institute of Social Sciences, `Turkish Music` department for proficiency in arts programs adopted under the `recital `qualifying dissertation format. This work consist of first chapter, formed of an introduction which contains the contents of the recital's written elements, second chapter, third chapter, fourth chapter, fifth chapter, conclusion, appendices and references sections.Our work constitutes the first chapter, Introduction. In this section, the outline of the topics, the identified problems, and the method followed in research are discussed in general. In the second chapter it is given descriptive information about Alevi music culture and process of transfer/diffusion, and discussed about impact on the process of changing social conditions. In the third chapter the traditional Bağlama playing techniques, it's advanced technical exchange and development were evaluated. In the fourth chapter advanced performance nature and the criteria for the selection of recital repertoire of works performed are explained. These works are carefully selected as a result of an extensive literature review. The important criteria when choosing works and performers of works of different chronological periods in the historical process were taken into consideration. In addition to the list of the names of the works in recital repertoire and written region of the works to be performed at the recital, the characteristics of the works are given as well. Fifth chapter contains forward from the performer's traditional Bağlama methods to extending forward to performing this transformation, the point reached today a `new creation` process. In the conclusion, the topics set forth in the arguments supporting data has been reached and with the advanced performance quality of Bağlama over Alevi music and culture in the public sector which led to the hypothesis that the prevalence of theoretical explanations provided and enforcement provision of the baseline of the presentation is highlighted. Keywords: Bağlama, Advanced Performance, Alevi Music, Şelpe Technique | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Bağlama resitali: Bağlama`da ileri icra niteliğinin, Alevi müziği ve kültürünün yaygınlaşmasına etkisi | |
dc.title.alternative | Recital of bağlama: Features of advanced performance on bağlama and effects of wide-spreading in Alevi music and culture | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-22 | |
dc.contributor.department | Türk Musikisi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Alawis | |
dc.subject.ytm | Performing | |
dc.subject.ytm | Music culture | |
dc.subject.ytm | Folk music | |
dc.subject.ytm | Turkish folk music | |
dc.subject.ytm | Binding | |
dc.identifier.yokid | 10104212 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 425043 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |