Show simple item record

dc.contributor.advisorSayıner, Zehra Banu
dc.contributor.authorYilmaz, Mehmet Arif
dc.date.accessioned2020-12-04T15:11:11Z
dc.date.available2020-12-04T15:11:11Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90368
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmen çocuklarının mükemmeliyetçilik düzeyleri ile Obsesif Kompulsif Belirtileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Aynı zamanda cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, öğretmen ebeveyn ile ilgili sorular ve çeşitli demografik bilgilere göre ölçek puanlarının puanların değişiklik gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırma Balıkesir ilinin Edremit ilçesi içerisinde ikamet eden öğretmenlerin çocukları üzerinde yapılmıştır. Araştırma örneklemi (kartopu örneklemi) kolayda örnekleme yolu ile araştırmaya katılmayı kabul eden 372 (225 Kadın, 147 Erkek) kişiden oluşmaktadır. Veriler Maudsley Obsesif Kompulsif Soru Listesi, Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde pearson korelasyon katsayısı analizi kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda öğretmen çocuklarının cinsiyetlerine göre sadece temizlik alt boyutunda ilişki bulunurken, Mükemmeliyetçilik alt ölçeklerinden ise düzen ile pozitif anlamlı ilişki bulunmuştur. Ayrıca yaş işe OKB alt ölçeklerinden kuşku, ruminasyon, kontrol ve yavaşlık alt ölçekleri arasında pozitif anlamlı bir ilişki bulunmuştur, mükemmeliyetçilik alt ölçeklerinden ise yalnızca düzen/tertip ile anlamlı pozitif bir ilişki göstermektedir. Eğitim durumu ile OKB Belirtileri kuşku ve mükemmeliyetçilik kişisel standartlar arasında pozitif anlamlı bir ilişki gözlenmiştir. Öğretmen çocuklarının eğitim düzeylerinin yüksek olduğu saptanmıştır. Öğretmen çocuklarının kardeş sayıları ile OKB belirti alt ölçeklerinden temizlik ile negatif anlamlı bir ilişki bulunmuştur, mükemmeliyetçilik alt ölçeklerinden ise yalnızca şüphe alt boyutu ile pozitif anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ebeveyninin aynı zamanda öğretmenliğini yaptığını söyleyen katılımcıların mükemmeliyetçilik alt boyutunda ebeveynsel eleştiride pozitif ilişki bulunmuştur. mükemmeliyetçilik alt ölçekleri ile OKB belirtileri alt ölçekleri karşılaştırıldığında ise tüm alt boyutlarda negatif anlamlı ilişkiler saptanmıştır.Anahtar Kelimeler : Mükemmeliyetçilik, Obsesif Kompulsif Belirtiler, Öğretmen
dc.description.abstractThis research aims to investigate the relationship between perfectionism levels and obsessive compulsive symptoms of children who have at least one teacher parent. At the same time, it's questioned whether the scale points differ according to various demographic information about gender, age, education level, parents in the teaching profession.This research has been implemented over the children of teachers who reside in Edremit, Balıkesir. The target population of the study (snowball sampling) is composed of 372 people (225 female/147 male) who agree to participate in the research by convenience sampling method.To gather the required data; Maudsley Obsessive Compulsive Questionnaire (MOCQ), Frost Multidimensional Perfectionism Scale (FMPS) and a Personal Information Form were used. For the data analysis, Pearson correlation coefficient analysis were used.As a result of the analysis throughputs, a significant difference was found in only hygiene subscale that depends on the children's gender. Meanwhile, male participants got higher scores in this perspective than female participants. Moreover, positive correleration was found between age and doubts, rumination, control, slowness subscales of MOCQ. It is determined that education level of children, who has at least one teacher parent, is high. Organization/Order subscale of perfectionism scale was yielded higher results on females. When behavioral restrictions of instructor parents and perfectionism levels were considered, indicated perfectionism scores were found high. In the subscales of MOCQ, significant differences amoung groups were found on individuals who have suffered from physical violence from their instructor parents.It is also observed that participants who reported that they have suffered from physical violence got higher scores than participants who reported no physical violence. In parental criticism, significant differences on perfectionism subscale was found over participants who declared that their parents are ,therewithal, their theachers. Participants who described their parents as bossy, have gotten lower MOCQ scores than participants who have not reported and they have got higher scores of perfectionism at significant level on parental criticism and parental expectations subscale among perfectionism subscales.Key Words : Perfectionism, Obsessive Compulsive Symptoms, Teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖğretmen çocuklarının mükemmeliyetçilik düzeyleri ile obsesif kompulsif belirtileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation about the relationship between the perfectionism levels of children who has at least one teacher parent and perfectionist obsessive compulsive symptoms
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPerfectionism
dc.subject.ytmObsessive compulsive disorder
dc.subject.ytmChildren
dc.identifier.yokid10115892
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435245
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess