Show simple item record

dc.contributor.advisorAlsan, Şenay
dc.contributor.authorKundakçi, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-04T15:11:05Z
dc.date.available2020-12-04T15:11:05Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-02-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90365
dc.description.abstractRenk ve sembolizm yaşamın her alanında insanlarla birlikte olan bir iletişim dili olarak karşımıza çıkmaktadır. Renkler oluşumu itibariyle fiziksel bir olaydır ancak renklerin insanlarda yarattığı algı bireysel, toplumsal ve evrensel açılardan değişiklik göstermektedir. Semboller ise evrenseldir. Dilin yetersiz olduğu durumlarda biçim, ses ve renk gibi özelliklerle durumların ifadesinde kullanılabilirler. Renklerin ve sembollerin birleşimi ile sözlü ifadenin ötesinde mesajlar verilmesi mümkündür. Moda da sadece göze hoş gelenin ticari unsur olarak sunulmasından öte, içerisinde geçmişi ve bugünü barındıran bir bilgi birikimidir. Aynı zamanda ifade edilmek istenenin görsel olarak rahatça sunulabileceği evrensel bir dildir. Rengin oluşumu, tarihteki yeri ve görsel sanatlarda kullanımı araştırılmış, sembolizm bağlamında çeşitli kültürlerde, psikolojide, politikada ve dinlerde kullanımı araştırılmış, bu bilgilerin ışığında renk sembolizminin moda tasarımına etkisi incelenmiş ve yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Renk, Sembolizm, Moda.
dc.description.abstractColor and symbolism emerges as a language in every area of life. Genesis of colors is a physical phenomenon but the color perception changes in every human's mind as individual, social and unicersal. Symbols are universal too. They can be used like shapes, sounds and colors when the language is not enough. It is possible to give superior messages than verbal phrase with color and symbol combination. Fashiob is a knowledge that includes past and today further than being just an attractive business. It is also a universal language to exhibit phrases easily as visuals. Colors are researched in subjects that; its genesis, its history and in visual arts. Color in the context of symbolism; is studied in various cultures, in psycholgy, in politics and in religions. Color symbolism effects in fashion design; is researched and interpreted with these total datas. Key Words: Color, Symbolism, Fashion.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectTekstil ve Tekstil Mühendisliğitr_TR
dc.subjectTextile and Textile Engineeringen_US
dc.titleRenk sembolizmi ve moda tasarımına etkisi
dc.title.alternativeColor symbolism and effects on fashion design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-02
dc.contributor.departmentTekstil ve Moda Tasarımı Anasanat Dalı
dc.subject.ytmColors
dc.subject.ytmSymbolism
dc.subject.ytmFashion
dc.subject.ytmFashion design
dc.subject.ytmVisual arts
dc.identifier.yokid10100754
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425025
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess