Orhan Kemal`in `Tersine Dünya `adlı romanının sinema ve tiyatro uyarlamalarının eleştirel analizi
dc.contributor.advisor | Kalkan, Hasibe | |
dc.contributor.author | Güveli Türker, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:10:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:10:10Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90334 | |
dc.description.abstract | Tersine Dünya Orhan Kemal'in diğer bütün eserlerinden farklı olarak toplumsal rollerin kalıplaşmış,çarpık yönlerini göz önüne seren ve okuyucusuna bozuk düzeni faklı bir dille aksettirdiği romanıdır.Başkişisi Bitirim Leyla olmak üzere, Bitirim Leyla'nın ailesi ve yaşadıkları,yoksul mahalle ekseninde gelişen ilişkiler ağı,bozuk düzenin insanları getirdiği nokta okuyucuya doğrusal giden öykü anlatımı ile aktarılır.Anahtar Kelimeler: Kadın, Erkek, toplumsal roller, Toplumsal cinsiyet, Göstergebilim,Sistem eleştirisi, | |
dc.description.abstract | Unlike all other works of Orhan Kemal, `Tersine Dünya `,is a novel that he had reflected the corrupted order by a different language that stereotypes social roles, shows warped mind aspects.Including leading role `Larrikin Leyla `,her family and her life,relationships developing poor neighborhoods axis and the conclusion of corrupted system, all transmitted by the outgoing linear storytelling to the reader.Key words: woman, man,social roles, gender, semiotic, criticism of the system.. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Orhan Kemal`in `Tersine Dünya `adlı romanının sinema ve tiyatro uyarlamalarının eleştirel analizi | |
dc.title.alternative | Orhan Kemal `Reverse World `of the novel, critical analysis of the cinema and theatre adaptation. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tiyatro Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Kemal, Orhan | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Theatre | |
dc.subject.ytm | Turkish theatre | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.subject.ytm | Adaptations | |
dc.subject.ytm | Social role | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Turkish novel | |
dc.identifier.yokid | 10113516 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 435280 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Oyunculuk Sanat Dalı |