Show simple item record

dc.contributor.advisorCandan, Ayşe Ayşın
dc.contributor.authorEkmen, Hande Öykü
dc.date.accessioned2020-12-04T15:10:06Z
dc.date.available2020-12-04T15:10:06Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90332
dc.description.abstractSamuel Beckett tiyatro oyunları kaleme alırken metnin belli noktalarına 'sessizlik' anlarını ekleyerek hikaye akışını kesintiye uğratmaktadır. Anlatıda sadeliği seçen yazarın tiyatrosunda dilin görevi sahnenin diğer unsurları arasında paylaştırılmış böylece ışık, dekor ve sahne direktifleri de hikayenin aktarımında en az diyaloglar kadar önem kazanmıştır. Dilin önemini yitirdiği yazınında sessizlik anlarının karşılık geldiği noktalar da en az kelimeler kadar çok şey anlatmakta olup, yazarın oyunlarına benzersizliğini veren özelliktir. Bu tez siyasal ve toplumsal değişimlerin tiyatro sanatına etkisi ile avangard akımların ortaya çıktığı 20.yüzyıl sanatının biçim arayışlarını değerlendirmeye alarak Samuel Beckett'in metinlerinde 'sessizlik' noktalarının metne dahil edilme nedenlerini ve oyunlar sahnelenirken bu noktaların dikkate alınmasının anlam üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçlamaktadır.Araştırma sürecinde Godot'yu Beklerken oyunu iki farklı ülkede iki farklı yönetmenin yorumundan izlenilmiş olduğu için, araştırmanın bu oyun üzerinden yürütülmesi uygun görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Beckett, Avangard, Kopukluk, Sessizlik
dc.description.abstractSamuel Beckett interrupts the continuity of the narrative in his plays by adding silence points. In his literature which based on simplicity, the function of the words shared between other stage elements. The share results in the increase of importance on light, scenery and stage instructions for storytelling, like dialogs. The words lost their importance and silence points mean as much as words. This feature in his texts makes his plays unique. This thesis evaluating the impacts of political and social changes' effects on theatre and 20th century art's seeking forms with the contribution of avant-garde intended to search the reasons of silence points, why they added in the text, what kind of an effect they have on the meaning if the silence to be consider while acting. During the research, the theatre play Waiting for Godot was watched from two different directors' interpretation in two different countries. Therefore, the research was advanced through this play.Keywords: Beckett, Avant-garde, Fragmentation, Silenceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleSamuel Beckett`in oyunlarında sessizlik
dc.title.alternativeSilence' in Samuel Beckett's plays
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-13
dc.contributor.departmentTiyatro Anasanat Dalı
dc.subject.ytmBeckett, Samuel
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmTheater plays
dc.subject.ytmAvant-garde
dc.subject.ytmSilence
dc.subject.ytmFragmentation
dc.identifier.yokid10112866
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435282
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineTiyatro Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess