Show simple item record

dc.contributor.advisorAktepe Dal, Şöhret
dc.contributor.authorİlbak Tahmaz, Sümeyra Merve
dc.date.accessioned2020-12-04T15:09:21Z
dc.date.available2020-12-04T15:09:21Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90309
dc.description.abstractModa kavramı genel kullanımın aksine yalnızca giyim kuşamı değil, insan hayatının pek çok farklı alanını kapsamaktadır. Kavram popülerite ile ilintili, tüketim toplumunu doğrudan etkileyen, modern çağın paradoksal problemlerinden biridir. İnsanlar doğası gereği bir gruba dahil olmayı arzular. İlkel toplumlarda bu durum kişinin kendisini güven de hissetmesi, hayatını devam ettirebilmesi için önemli bir olgudur. Modern toplumlarda bu güven hissi daha çok kendini ispatlama ile ilgilidir. Gruba dahil olmak için modaya uymak 21. Yüzyılda bir gerekliliktir.Bu tezde moda kavramının kapsamı, toplumları nasıl manipüle ettiği ve tüketime nasıl yönlendirdiği ile ilgili olarak araştırma yapılmıştır.
dc.description.abstractFashion notion controry of the general knowledge not only about attire. It is also contains different perspective of human daily life. Notion is about popularity. It affects consumer society directly, this is modern life paradox. Uman natüre needs to be a part of group. Primitive communities needs to be a group otherwise life could be dangerous. In modern communities this kind of need of confidence more likely about self-realisation. Being a part of group in 21th century is neccesity.This thesis subject is about notion of fashion limits, how manipulate communities and how lead the to consuming.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectTekstil ve Tekstil Mühendisliğitr_TR
dc.subjectTextile and Textile Engineeringen_US
dc.titlePopülarite ve manipülasyon olgusu olarak moda kavramının incelenmesi
dc.title.alternativeAs popularity and manipulation fact reserching the fashion notion
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-06-21
dc.contributor.departmentTekstil ve Moda Tasarımı Anasanat Dalı
dc.subject.ytmClothing sector
dc.subject.ytmClothing design
dc.subject.ytmPopularity
dc.subject.ytmPopular culture
dc.subject.ytmManipulation
dc.subject.ytmFashion
dc.subject.ytmFashion design
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmClothing
dc.identifier.yokid10152573
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid466107
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineTekstil ve Moda Tasarımı Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess