Show simple item record

dc.contributor.advisorMurtezaoğlu, Serpil
dc.contributor.authorÖzel, Sercan Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-04T15:09:14Z
dc.date.available2020-12-04T15:09:14Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90306
dc.description.abstractMüziğin insan hayatına kazandırdıkları ve gelişimine sağladığı katkıları bir gerçektir. Müziğin özellikle okul öncesi eğitimindeki rolü çok önemlidir. Öğrencilerin müziksel becerilerini geliştirmede eğitimcinin davranışları, yeterlilikleri, öğrenciye yaklaşımları, bilgi seviyesi, tecrübesi, kullandığı yöntemi, yaklaşımı; okul öncesi eğitim veren kurumların konumu, eğitim için gerekli yeterlilikleri ve materyalleri çok önemlidir.Okul öncesi öğrencilerinin müziksel becerilerinin gelişmesi müzik eğitimin de farklı yöntem ve yaklaşımlar kullanılarak daha kolaylaştığı ve eğlenceli hâle geldiği günümüzde kabul görmektedir. Öğrenciler bu yöntemler uygulanarak çalıştırıldığında ritim yeteneklerinin, dinleme, algılama, ayırt etme, taklit etme, şarkı söyleme, önder olma, canlandırma ve yaratıcı yeteneklerinin geliştiği görülmüştür Bunlarla beraber bilişsel, sosyal, yaratıcı, duygusal ve dil gelişiminin de etkili olduğu tespit edilmiştir.Bu çalışmamızda okul öncesi eğitim çocuklarında müziğin etkisi uygulamalı olarak gerçekleştirilmiş ve olumlu sonuçlar tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIt is a fact that music has contributed to human life and its development. Especially the role of music in the preschool education is very important. The behaviors, qualifications, student approaches, level of knowledge, experience, methodology and approach of the educator in improving the musical skills of the students; and the position of pre-primary education institutions, the qualifications required for education and materials are very important.The development of the musical skills of pre-school students is now accepted to be more easier and enjoyable with the usage of different methods and approaches. It was seen that rhythm skills, listening, perception, discrimination, imitation, singing, leadership, animation and creative abilities improved when these methods were applied. Cognitive, social, creative, emotional and language development have also been found to be effective.In this study, the effect of the music was practically applied in pre-school students and positive results were determined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleOkul öncesi öğrencilerinin müziksel becerileri ve uygulanan müzik eğitim-öğretiminin incelenmesi
dc.title.alternativeMusical skills of pre-school students and investigation of the implemented music education-teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Müziği Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmTeaching techniques
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.identifier.yokid10156155
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470307
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess