Barok ve Klasik Dönem keman konçertolarının biçimsel olarak karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Akçıl, Saim | |
dc.contributor.author | Batur, Sidika Aslihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:09:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:09:10Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90304 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Barok dönemde ortaya çıkan konçerto biçiminin yapısal özelliklerinin tarihsel izi sürülmüş ve bu özelliklerin konçerto biçimine nasıl yerleştikleri açıklanmıştır. Biçimin en yaygın kullanıldığı keman konçertoları temelinde temel karakteristik özelliklerinden olan Ritornellonun Barok ve Klasik dönemlerdeki eserlerde ne şekilde kullanıldığı örneklenmiştir. Ritornello biçiminin zamanla gelişerek başkalaşması, Klasik dönemde sonat biçimi ile birleşerek melez bir biçim meydana getirmesi ve bu yeni yapısal özelliklerine rağmen tarihsel köklerini nasıl koruduğu her iki döneme ait iki eserin incelenmesi temelinde araştırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Barok, Klasik, Keman, Konçerto, Yapı, Ritornello, Biçim. | |
dc.description.abstract | In this study the structural features of concerto form, which emerged in Baroque Music period are traced back and it is explained how these features found ground in the form. Based on the violin concertos where the form is most used, it is exemplified how the ritornello form which is one of it's most characteristic features is used used in Baroque and Classical period compositions. How the ritornello form changed in time, how it created a new form with sonata form but kept its historical roots against these newly acquired features are reasearched based on two violin concerto analysis from each period mentioned. Keywords: Baroque, Classical, Violin, Concerto, Structure, Ritornello, Form. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Barok ve Klasik Dönem keman konçertolarının biçimsel olarak karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Formal compari̇son of vi̇oli̇n concertos i̇n baroque and classi̇cal peri̇ods | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Musikisi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Concerto | |
dc.subject.ytm | Music works | |
dc.subject.ytm | Sonata | |
dc.subject.ytm | Baroque Age | |
dc.subject.ytm | Classical Period | |
dc.subject.ytm | Violin | |
dc.subject.ytm | Form | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.identifier.yokid | 10142479 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 460430 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |