Trajik teorisi ışığında bir modelleme: Studio oyuncuları
dc.contributor.advisor | Özsoysal, Fakiye | |
dc.contributor.author | Turan, Asli | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:09:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:09:04Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90301 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmayla, Studio Oyuncuları'nın trajik kavramını ele alışlarını, sergiledikleri 'Oidipus Üçlemesi' üzerinden incelemek ve ekibin günümüzde trajik olanla hesaplaşırken Antik Yunan'da trajik olanla nasıl bağ kurduğunu araştırmak hedeflenmektedir. Genel bir trajik tanımı yapmanın eksik bir incelemeye sebep olacağı düşünülerek üçlemede yer alan üç oyun, üç ayrı bölümde, uyarlanmış oldukları Antik Yunan metinlerinin barındırdığı trajik etki ile karşılaştırılarak oyunların metin kullanımı, sahne tasarımı ve oyunculuk biçimi üzerinden ortaya çıkardıkları trajik etki incelenmektedir. İncelemede yorumbilim, alımlama estetiği, feminist yapısöküm ve performans kuramı yöntemlerinden yararlanılmaktadır. Antik Yunan'dan günümüze trajik kavramının dönüşümü 'Oidipus Üçlemesi' üzerinden incelenirken, ekibin trajik olanla hesaplaşma yöntemleri ve bunu gösterme biçimleri irdelendiği için bu çalışma Studio Oyuncuları üzerine bir alan çalışması olarak da değerlendirilebilir.Anahtar Kelimeler: Trajik Teorisi, Tragedya, Antik Yunan, Studio Oyuncuları, Sofokles | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to analize 'The Oedipus Triology' of the Studio Players in order to search for their idea of the tragic concept and to find out how the grup correlate with the tragic idea of the Ancient Greek in order to come to terms with the contemporary concept of the tragic/tragedy. With the knowlegde of making a general assumption about the tragic concept would lead to a faulty research; three plays of the triology are analized in three different parts according to their use of text, stage design and acting approach; within their ideas of the tragic. In the analysis of these plays, hermeneutics, reception theory, feminist deconstuction and performance theory were used. While analyzing the transformation of the tragic concept from the Ancient Greek to the modern day through 'The Oedipus Triology', the way how this theatre grup deal with the present day tragedies and put them on stage is scrutinised – thus, this study can be utilized as a fieldwork about the Studio Players as well.Key Words: Tragic Theory, Tragedy, Ancient Greek, Studio Players, Sophocles | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Trajik teorisi ışığında bir modelleme: Studio oyuncuları | |
dc.title.alternative | A modelling in the light of the tragic theory: Studio players | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tiyatro Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Theater plays | |
dc.subject.ytm | Antique tragedy | |
dc.subject.ytm | Tragic | |
dc.subject.ytm | Theater players | |
dc.subject.ytm | Studio Players | |
dc.subject.ytm | Sofokles | |
dc.subject.ytm | Ancient Greece | |
dc.subject.ytm | Theatre | |
dc.identifier.yokid | 10140494 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 460010 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Tiyatro Sanat Dalı |