Dikkat eksikliği olan 6-12 yaş arası çocuklarda vurmalı çalgılar kullanılarak dikkat sürelerinin artırılmasına yönelik modellerin incelenmesi ve bir model önerisi
dc.contributor.advisor | Tansever, Leyla | |
dc.contributor.author | Anli, Zeliha Gülden | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:08:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:08:56Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-02-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90297 | |
dc.description.abstract | Bu tezin amacı, dikkat eksikliği olan 6-12 yaş aralığındaki çocuklarda vurmalı çalgılar kullanılarak dikkat sürelerini arttırmaktır.Bu amaç doğrultusunda, araştırmacı tarafından geliştirilen ritim eğitim programının içeriğinde öğrenilen ritim kalıplarının düzenli tekrar edilmesine ve çoklu ritim çalışmalarına dayalı deneysel araştırma modelli bir çalışma yürütülmüştür.Üç yıl sürmesi planlanan bu çalışmada, dikkat eksikliği olan öğrencilere yönelik `ritim eğitim programı` uygulanarak eğitimin sonunda katılımcı öğrencilerin sosyal becerilerinin artabileceği, müzik-ritim algılarının gelişebileceği, dikkat eksikliğine bağlı oluşan problemlerinin çözülebileceği gözlemlenmiştir.Bu konuyla ilgili geliştirilen çalışma ve pratikler araştırma konusu olacak şekilde tezin içinde sunulmuştur.Anahtar Kelimeler : Müzik, Ritim, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to increase the attention span of children between the age of 6 to 12 with attention deficit disorder by using percussion instruments.To fulfill this purpose, an experimental research based on the rhythm training program and repeated rhythm patterns developed by the researcher in the context of multiple rhythm studies has been carried out.In this study, `rhythm education program` was applied to the students with attention deficit disorder and it was observed that the social skills of the participant students could be increased at the end of the training and the problems due to lack of attention could be decreased. The program was planned to last for three years. The works and practices developed on this topic are presented in the thesis as a research topic.Key words : Music, Rhytim, Attention Deficit and HiperactivityDisorder | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Dikkat eksikliği olan 6-12 yaş arası çocuklarda vurmalı çalgılar kullanılarak dikkat sürelerinin artırılmasına yönelik modellerin incelenmesi ve bir model önerisi | |
dc.title.alternative | An investigation of models for increasing attention span in children between in the age of 6 to 12 with attention deficit disorder by using percussion and a model suggestion | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-26 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Percussion instruments | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.subject.ytm | Attention deficit disorder with hyperactivity | |
dc.subject.ytm | Treatment | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Music therapy | |
dc.identifier.yokid | 10141330 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 460434 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Türk Müziği Bilim Dalı |