Show simple item record

dc.contributor.advisorTansever, Leyla
dc.contributor.authorAnli, Zeliha Gülden
dc.date.accessioned2020-12-04T15:08:56Z
dc.date.available2020-12-04T15:08:56Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-02-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90297
dc.description.abstractBu tezin amacı, dikkat eksikliği olan 6-12 yaş aralığındaki çocuklarda vurmalı çalgılar kullanılarak dikkat sürelerini arttırmaktır.Bu amaç doğrultusunda, araştırmacı tarafından geliştirilen ritim eğitim programının içeriğinde öğrenilen ritim kalıplarının düzenli tekrar edilmesine ve çoklu ritim çalışmalarına dayalı deneysel araştırma modelli bir çalışma yürütülmüştür.Üç yıl sürmesi planlanan bu çalışmada, dikkat eksikliği olan öğrencilere yönelik `ritim eğitim programı` uygulanarak eğitimin sonunda katılımcı öğrencilerin sosyal becerilerinin artabileceği, müzik-ritim algılarının gelişebileceği, dikkat eksikliğine bağlı oluşan problemlerinin çözülebileceği gözlemlenmiştir.Bu konuyla ilgili geliştirilen çalışma ve pratikler araştırma konusu olacak şekilde tezin içinde sunulmuştur.Anahtar Kelimeler : Müzik, Ritim, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to increase the attention span of children between the age of 6 to 12 with attention deficit disorder by using percussion instruments.To fulfill this purpose, an experimental research based on the rhythm training program and repeated rhythm patterns developed by the researcher in the context of multiple rhythm studies has been carried out.In this study, `rhythm education program` was applied to the students with attention deficit disorder and it was observed that the social skills of the participant students could be increased at the end of the training and the problems due to lack of attention could be decreased. The program was planned to last for three years. The works and practices developed on this topic are presented in the thesis as a research topic.Key words : Music, Rhytim, Attention Deficit and HiperactivityDisorderen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleDikkat eksikliği olan 6-12 yaş arası çocuklarda vurmalı çalgılar kullanılarak dikkat sürelerinin artırılmasına yönelik modellerin incelenmesi ve bir model önerisi
dc.title.alternativeAn investigation of models for increasing attention span in children between in the age of 6 to 12 with attention deficit disorder by using percussion and a model suggestion
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-26
dc.contributor.departmentTürk Müziği Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPercussion instruments
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmAttention deficit disorder with hyperactivity
dc.subject.ytmTreatment
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmMusic therapy
dc.identifier.yokid10141330
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid460434
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineTürk Müziği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess