Show simple item record

dc.contributor.advisorTekin, Atilla
dc.contributor.authorŞahin, Fatma İrem
dc.date.accessioned2020-12-04T15:02:24Z
dc.date.available2020-12-04T15:02:24Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90092
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ergenlerde duygusal zeka düzeyleriyle, yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Örneklem grubu, Yalova il merkezinde bulunan Yalova Fen Lisesi, Yalova Bahçeşehir Koleji, Yalova Anadolu Lisesi ve Yalova Ticaret Meslek Lisesi'nde okuyan 14-17 yaş aralığındaki, 272 kız ve 251 erkek öğrenci olmak üzere toplam 523 öğrenciden oluşmaktadır. Her bir katılımcıya Demografik Bilgi Formu, Bar-On Duygusal Zeka Ölçeği Çocuk ve Ergen Formu ve Yaratıcılık Ölçeği (Ne Kadar Yaratıcısınız?) uygulanmıştır. Duygusal Zeka Ölçeği ve Yaratıcılık Ölçeği düzeylerinin demografik değişkenlere göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğinin tespiti için Bağımsız Örneklem t testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) yapılmıştır. Duygusal Zeka Ölçeği düzeyleri ile Yaratıcılık Ölçeği düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi için Pearson Korelasyon Analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçları, duygusal zekanın bazı alt boyutları ile yaratıcılık arasında pozitif bir ilişki olduğunu göstermiştir. Her iki kavramın da belirtilen değişkenlerle ilişkisi ise, bulgular bölümünde detaylı olarak belirtilmiş, tartışma bölümünde ise literatürle desteklenen sonuçlar ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is; analyzing the correlation between emotional intelligence and creativity level in adolescents. Sample group consists of students aged between 14-17; from Yalova Science School located in city center Yalova, Yalova Bahcesehir College, Yalova Anatolian High-School and Yalova commercial school, 272 female and 251 male; a total of 523. Every participants are applied Demographical Information Form, Bar-On Emotional Intelligence Scale and Adolescence Form and Creativity Scale(How Creative You are?) Autonomous sample T-Test and One way Variant Analysis(ANOVA) is applied to obtain if there is a considerable correlation between emotional intelligence and creativity levels and demographical variants. Pearson Correlation Analysis is applied to analyse the correlation between emotional intelligence levels and creativity scale. Study results have shown that there is a positive correlation between some sub – dimensions of emotional intelligence and creativity. The relation of both notions with the variants are elaborated in the empirical evidences part, as in discussion part; the results supported by the literature are expressed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErgenlerde duygusal zeka ve yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing the correlation between emotional intelligence and creativity level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-16
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmPuberty
dc.identifier.yokid10204587
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530366
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess