Erasmus programı çerçevesinde Türkiye`den yurtdışına giden ve yurtdışından Türkiye`ye gelen yabancı öğrencilerin sosyal uyumlarının karşılaştırmalı incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çulha, Ülker Meral | |
dc.contributor.author | Bilici, Nermin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:10:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:10:55Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90060 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Türkiye'de 2004 yılından beri uygulanmakta olan bir AB eğitim programı olan Erasmus programına katılan öğrencilerin sosyal uyum süreçlerini Türkiye'den giden öğrenciler ve Türkiye'ye gelen yabancı öğrenciler olarak karşılaştırmalı incelemesi açısından önemlidir. Çalışmanın ana evrenini Erasmus programı çerçevesinde Türkiye'den Avrupa'ya giden Türk öğrenciler ve Türkiye'ye gelen yabancı öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemi ise Haliç Üniversitesi'nde öğrenim gören Türkiye'den Avrupa'ya giden 10 Türk öğrenci ve Türkiye'ye gelen 10 yabancı öğrenci oluşturmaktadır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada öğrencilerle yüz yüze görüşme tekniği ve yarı yapılandırılmış sorular kullanılmistir. Veri toplama tekniği olarak; yarı yapılandırılmış Görüşme Formu ve Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Görüşme Formu aracılığıyla elde edilen verilerin transkriptasyonu yapılarak içerik analizi yapılmıştır. Bu araştırma ile elde edilen sonuçlar, kültür şoku, dil sorunları, yemek, barınma, güvenlik, önyargı ve ayrımcılık, sosyal ve kişisel uyum, memleket özlemi, Erasmus'un katkıları alt başlığıyla ele alınmıştır. Buna göre Türk öğrencilerin kültür şokunu yabancı öğrencilere kıyasla daha çok yaşadığı, memleket özlemi çektikleri, yabancı dil İngilizce pratiklerinin yetersiz olduğu anlaşılmaktadır. Yabancı öğrencilerin genel olarak tüm alanlarda daha az problem yaşadıkları anlaşılmaktadır. Erasmus öğrencilerinin karşılaştıkları sorunların sosyal uyumlarına çözümü konusunda ev sahibi ve misafir olunan üniversitelerin yaptıkları oryantasyon programlarının katkısı büyüktür. Erasmus programı süresince yaşanan sosyal uyumun karşılaştırmalı incelenmesinin hem öğrencilere hem de uluslararası ilişkiler ofislerine kendi kurumlarını diğer kurumlarla kıyaslama imkanı sağlayarak rehberlik edeceği düşünülen önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Erasmus, Değişim/Yabancı Uyruklu Öğrenci, Sosyal Uyum, | |
dc.description.abstract | This study compares the social adaptation of international students in Turkey and Turkish students in other countries. All the student subjects were participants in the Erasmus program, an educational exchange program sponsored by the European Union. The sample group was selected from among Haliç University students who had gone abroad with the program and international students who had come to Haliç. Both student groups consisted of 10 individuals. This qualitative study employed face-to-face interviews and a semi-structured questionnaire. Each student was given an information sheet about the project and then asked to provide basic information about themselves via a data sheet. The interviews were later transcribed and subjected to content analysis. Research results are presented under the following headings: culture shock, language problems, food, housing, personal security, prejudices and discrimination, social and personal adaptation, homesickness, and the contributions of the Erasmus program itself. The findings show that the Turkish students experienced greater culture shock compared to the international students, felt a greater degree of homesickness, and tended to find their English language competence insufficient. International students in Turkey, on the other hand, experienced fewer problems. One of the conclusions of this study is that the quality of orientation programs provided by the host institution plays a significant role in the successful adaptation of Erasmus students. Comparative study of the adaptation of the two groups of Erasmus students thus provides useful guidelines and diagnostic tools for both students and international offices at the host institutions. The thesis concludes with a set of suggested best practices for institutions engaged in international exchanges.Keywords: Erasmus, Exchange/international students, Adaptation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Erasmus programı çerçevesinde Türkiye`den yurtdışına giden ve yurtdışından Türkiye`ye gelen yabancı öğrencilerin sosyal uyumlarının karşılaştırmalı incelenmesi | |
dc.title.alternative | A comparative analysis of the adaptation problems of the erasmus program's international students in turkey and turkish erasmus students in other countries | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Psychology-social | |
dc.subject.ytm | Psychosocial harmony | |
dc.subject.ytm | Erasmus student exchange programme | |
dc.subject.ytm | Foreign domestic students | |
dc.subject.ytm | Turkish students | |
dc.identifier.yokid | 10115590 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 435237 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Uygulamalı Psikoloji Bilim Dalı |