Osmanlı barok dönemindeki keman repertuarı ile Avrupa barok dönemindeki keman repertuarı arasındaki farklılıklar
dc.contributor.advisor | Tansever, Leyla | |
dc.contributor.author | Özen, Berker | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:00:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:00:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-07-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90034 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Osmanlı ve Avrupa Barok dönemini kapsayan 1600-1750 yılları arasındaki 150 yıllık bir zaman dilimi içerisinde yer alıyor. Bu dönemde keman çalgısının taşıdığı nitelikleri biçimsel, dönemsel özellikleri incelenmiştir. Avrupa ve Osmanlı Barok keman repertuarı teknik ve yapım konusunda araştırılması amaç edinmiştir. Ayrıca Avrupa ve Osmanlı'da çalgı yapımcılığı üzerine önemli ustaların tanıtılması amaçlanmıştır. Barok dönem müziği bilinenin aksine, yalnızca Avrupa klasik müziğine ait bir dönem değildir. Özellikle bu dönemde Avrupa'dan İstanbul'a çeşitli nedenlerle gelen besteci ve müzisyenler o dönemde Osmanlı topraklarında yaşayan müzisyenlerle etkileşim halinde bulunmuştur. Bunun sonucunda eserlerde ortak noktaların var olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Barok, Keman, Ayaklı Keman, Osmanlı Barok, Avrupa Barok. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This study is in a period of 150 years between the years 1600-1750, covering the Ottoman and European Baroque periods. In this period, the formal and periodic features of the qualities of the violin instrument were examined. The aim of this course is to investigate the repertoire of European and Ottoman Baroque violin. Also, it was aimed to introduce important masters in European and Ottoman musical instruments. Baroque music is not a period of European classical music. Especially during this period, composers and musicians from Europe to Istanbul for various reasons were interacting with the musicians living in Ottoman lands at that time. As a result, there are common points in the works.Key Words: Baroque, Violin, Foot Violin, Ottoman Baroque, European Baroque. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Osmanlı barok dönemindeki keman repertuarı ile Avrupa barok dönemindeki keman repertuarı arasındaki farklılıklar | |
dc.title.alternative | Differences between the repair of violin in the barbal period and the violin repertoire in the European baroccy period | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-03 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Baroque art | |
dc.subject.ytm | Ottoman Period | |
dc.subject.ytm | Violin | |
dc.subject.ytm | Repertoire | |
dc.subject.ytm | European | |
dc.subject.ytm | Interaction | |
dc.subject.ytm | Baroque Age | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music art | |
dc.identifier.yokid | 10237692 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 537949 | |
dc.description.pages | 36 | |
dc.publisher.discipline | Türk Musikisi Sanat Dalı |