Lisansüstü hemşirelik öğrencilerinin stresle başa çıkma tarzları, psikolojik güçlendirme ve çatışma yönetimi stilleri
dc.contributor.advisor | Buzlu, Sevim | |
dc.contributor.author | Gökalp, Sevinç | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T14:49:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T14:49:06Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/89762 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma lisansüstü hemşirelik öğrencilerinin stresle başa çıkma tarzı, psikolojik güçlendirme ve çatışma yönetimi stillerini incelemek amacıyla yapıldı. Araştırma; İstanbul' da bir özel üniversitede okuyan 180 lisansüstü hemşirelik öğrecisinden; Aralık 2012-Nisan 2013 tarihleri arasında araştırmayı kabul eden 80 öğrenci ile gerçekleştirildi. Araştırmanın verileri Bireysel Bilgi Formu, Çatışma Yönetimi Stilleri Ölçeği, Psikolojik Güçlendirme Ölçeği ve Stresle Başa Çıkma Tarzı Ölçeği ile toplandı. Veri sonuçları bilgisayar ortamında değerlendirildi. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, frekans), Student's t testi, Mann Whitney U testi, Oneway Anova testi, Bonferroni çoklu karşılaştırma testi, Kruskal Wallis testi kullanıldı. Araştırmaya katılan lisansüstü hemşirelik öğrencilerinin yaş ortalaması 26.57±3.47 olarak bulundu. Öğrencilerin yaşı ile Psikolojik Güçlendirme Ölçeği yetkinlik alt ölçeği arasında anlamlı bir ilişki bulundu. Öğrencilerin medeni durumları ile Çatışma Yönetimi Stilleri, Psikolojik Güçlendirme ve Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği puanlarının karşılaştırılmasında; yönetici rekabet ve yetkinlik alt ölçekleri, evli olanların puanı bekar olanlardan daha yüksek bulundu. Stresle Başetme Tarzları Ölçeğinin kendine güvenli yaklaşım alt ölçeği puanının çalıştığı kurum ile ilişkisi incelendiğinde; üniversite hastanesinde çalışanların puanı kamu hastanesinde çalışanlara göre daha yüksek bulundu. Çatışma Yönetimi Stilleri Ölçeğinin uyum davranışı alt ölçeği puanının baba eğitim düzeyi ile ilişkisine bakıldığında; lise ve üzeri eğitim alanların puanı diğer iki grubun puanına göre daha yüksek bulundu. Psikolojik Güçlendirme Ölçeğinin; seçim, etki alt ölçek ve toplam puanının anne eğitim düzeyi ile ilişkisi incelendiğinde; anne eğitimi olmayanların puanı ortaokul mezunu olanların puanına göre daha yüksek bulundu. | |
dc.description.abstract | Stress Resiliency, Psychological Empowerment and Conflict Management Styles Among Postgraduate Nursing StudentsIn this research it's aimed to find out the Stress Resiliency Profile, the Psychological Empowerment Instrument and the Conflict Management Styles among graduate level nursing students. This research has been realized in a private university which is placed in İstanbul / Turkey; with 80 students of 180 gruduate nursing students, who accepted to be researched between December 2012-April 2013. The research datas have been collected using personel information forms, Conflict Management Styles, Psychologic Empowerment and Stress Resiliency Profile. The results of these datas evaluated in computer environment. As the results being evaluated, it has been used the definer statistics (number, proportion, avarege, standart deviation, frequency) Student's t test, Mann Whitney U test, Oneway Anova test, Benferroni multiple comparison test and Kruskal Wallis test. Average age of the graduate nursing students who participated to this research, has been found at 26±57. It has been found a meaningfull relationship between competance subgroup of Psychological Empowerment Instrument and age of the students. By the comparison the scores, between the marital status of the students and Conflict Management Styles, Psychologic Empowerment and Stress Resiliency Profile, it has been found on competing and competence subgroup, the students who are married have more score than the students who are single. When the relationships between self-hopelessnes approach subgroup of stress resiliency profile and the workplace, it has been achieved that nurses who are working in hospital of universities have higher score than the nurses who are working in public hospitals. When it's studied, the relationship between accommodating subgroup of scale of Conflict Management Styles and the educational level of the father, it has been achieved that the people who are highschool and higher graduated, have higher score than the other two groups. When it's studied, the relationship between the self-determination and impact subgroups and the total score of the psychological empowerment and the educational level of the mother, it has been achieved that who are not mothers' educational, have more score than the people have secondary school graduates. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | Lisansüstü hemşirelik öğrencilerinin stresle başa çıkma tarzları, psikolojik güçlendirme ve çatışma yönetimi stilleri | |
dc.title.alternative | Stress resiliency, psychological empowerment and conflict management styles among postgraduate nursing students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Stress management | |
dc.subject.ytm | Psycholojical empowerment | |
dc.subject.ytm | Escape reaction | |
dc.subject.ytm | Conflict-psychology | |
dc.subject.ytm | Students-nursing | |
dc.subject.ytm | Stress | |
dc.identifier.yokid | 10022525 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 353967 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |