Show simple item record

dc.contributor.advisorİlhan, Nesrin
dc.contributor.authorAk, Tuba
dc.date.accessioned2020-12-04T14:45:05Z
dc.date.available2020-12-04T14:45:05Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/89633
dc.description.abstractAraştırma, lise öğrencilerinin ruhsal durumlarını ve yaşam kalitelerini belirlemek amacıyla karşılaştırmalı tanımlayıcı ve ilişkisel bir araştırma olarak yapıldı.Araştırma İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı bir lisede 2013- 2014 Eğitim Öğretim Yılı Güz döneminde yapıldı.Araştırmanın verileri; sosyo-demografik bilgi formu, Genel Sağlık Anketi 12(GSA-12 ) ve KiddoKindl Yaşam Kalitesi Ölçeği Ergen Formu kullanılarak toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde; tanımlayıcı istatistikler (frekans, ortalama, standart sapma), Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis testiSpearman's korelasyon analizi kullanıldı. Araştırmaya katılan öğrencilerin % 56,6'sı kız olup, yaş ortalaması 16,65±1,22'dır. Öğrencilerin %56,2 ile yarısından fazlasının GSA-12 puanı 2 ve üzerindedir. GSA-12 ölçeği puan ortalaması ile yaş, cinsiyet, sınıf, doğum yeri, aile tipi, anne mesleği, aile gelir durumu, sağlık güvencesi, aile ve arkadaş ilişkileri, kişisel sorunlarını konuşma, okul başarı, okul dışı sosyal aktiviteye katılım, uyku sorunu, kronik hastalık durumu, son bir yıldaki sağlık problem yaşama ve fiziksel aktivite yapma durumu arasında anlamlı ilişki bulundu. Kiddo-KINDL ölçeği bedensel iyilik alt boyutu puan ortalaması 54,49 ± 22,20, duygusal iyilik alt boyutu puan ortalaması 59,98 ± 21,24, öz saygı alt boyutu puan ortalaması 52,77 ± 25,13, aile alt boyutu puan ortalaması 52,86 ± 24,63, arkadaş alt boyutu puan ortalaması 64,87 ± 17,22, okul alt boyutu puan ortalaması 55,46 ± 19,23, hastalık alt boyutu puan ortalaması 53,18 ± 20,35 ve toplam yaşam kalitesi puan ortalaması ise 56,74 ± 14,57 olarak bulundu. Kiddo-KINDL ölçeği puan ortalamaları ile yaş, cinsiyet, sınıf, aile tipi, anne eğitimi, kardeş sayısı, aile gelir durumu, sağlık güvencesi, aile ve arkadaş ilişkileri, kişisel sorunlarını konuşma, okul başarısı, çalışma durumu, okul dışı sosyal aktiviteye katılım, kronik hastalık durumu, uyku sorunu, son bir yıldaki sağlık problem ve fiziksel aktivite yapma durumu arasında anlamlı ilişki bulundu. GSA-12 puanı 2'nin altında olan öğrencilerin Kiddo-KINDL ölçeği puan ortalamaları, GSA-12 puanı 2'nin üzerinde olan öğrencilere göre istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek bulundu. GSA-12 puan ortalaması ile Kiddo-KINDL Ölçeği toplam yaşam kalitesi puan ortalamaları arasında negative yönde ve orta düzeyde bir ilişki olduğu görüldü.Anahtar Kelimeler: Adölesan, ruh sağlığı, yaşam kalitesi, hemşirelik.
dc.description.abstractThe study aims to assess quality of life and psychological states of high school students and is structured as a comparative descriptive correlational study. The study is done in a high school of Directorate of National Education in autumn semester of 2013-2014. The data was collected via socio-demographic data form, General Health Questionnaire (GHQ-12), and Kiddo-KINDL Quality of Life Survery. Statistical analysis was done via descriptive statistics, Mann-Whitney U Test, Kruskal-Wallis Test, and Spearman's Correlation anaylsis. %56,6 of the participants were females and their mean age was 16,65±1,22. More than half of the participants %56,2 scored 2 or more on GHQ-12. Statistically significant difference was found between GHQ-12 scores and age, gender, class, place of birth, family type, mother occupation, family income, social security, family and friend relations, addressing personal matters, school grades, extracurricular activities. Kiddo-KINDL scale scores was as follows, the physical well being score 54,49 ± 22,20, emotional well being score 59,98 ± 21,24, self-esteem score 52,77 ± 25,13, family score 52,77 ± 25,13, friend score 64,87 ± 17,22, school score 55,46 ± 19,23, illnessscore 53,18 ± 20,35, overall quality of life score 6,74 ± 14,57. Statistically significant difference was found between Kiddo-KINDL scores and age, gender, class, family type, mother education, sibling number, family income, social security, family and friend relations, addressing personal matters, school grades, employment status, extracurricular activities, chronic disease status, sleep disturbances, last year's health problems and physical activity. Kiddo-KINDL scale means of those participants whose GHQ-12 scores with less than 2 was significantly higher than those with scores less than 2. Kiddo-KINDL overall quality of life scores and GHQ-12 scores were inversely proportional.Key Words: Adolescents, psychological states, quality of life, nurseryen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin yaşam kalitesi ve ruhsal durumlarının belirlenmesi
dc.title.alternativeQuality of life and psychological assessment of high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmQuality of life
dc.subject.ytmPsychological status
dc.subject.ytmMental health
dc.subject.ytmNursing
dc.identifier.yokid10053809
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid365320
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess