Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzerson, Zeynep
dc.contributor.authorKorkmaz, Sinem
dc.date.accessioned2020-12-04T14:38:48Z
dc.date.available2020-12-04T14:38:48Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/89434
dc.description.abstractBu araştırma, medyanın Ünye İlçesinde'ki kadınların satın almalarının, beslenmealışkanlıklarının, besin seçimi ve tüketimi üzerindeki etkilerinin, özellikle çalışan veçalışmayan kadınların bunlardan etkilenme düzeylerinin belirlenmesi amacıylaplanlanmıştır. Kesitsel tipte tanımlayıcı olarak planlanan araştırma, Ünye ilçesindeçalışan ve çalışmayan 20-50 yaş arası 122 çalışan, 178 çalışmayan toplam 300 kadınüzerinde yürütülmüştür. Veri toplama formu, sosyo-demografik özellikler, besin satınalma davranışları, medya takibi ile bilgiler, beslenme bilgisi ve medya etkisi ile davranışdeğişikliği bilgileri olarak 5 bölüm ve 37 soruyu içermektedir. Konu ile ilgilideğerlendirme anketlerini bireyler tarafından doldurmuş ve anket sonuçları SPSS.16programı ile istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Verilerin istatistikseldeğerlendirilmesinde ki-kare testi kullanılmıştır. Kadınların, yarısından çoğu (% 57) evlive (%52,7) çocuk sahibidir. Çalışmaya katılan 300 kadın arasında, beslenme ile ilgiliyazılardan etkilenerek beslenme alışkanlıklarını değiştirme durumu incelendiğinde%41,3' ü evet yanıtını verdiği görülmüştür. Kadınların medyadan etkilenerek besintercihlerin de değişiklik yapma durumları % 88,7' dir. Çalışmayan kadınların televizyontakip etme durumları ile çalışan kadınların bilimsel dergi takip etme durumları anlamlıbulunmuştur (p<0,01). Sonuç olarak Ünyedeki kadınların ister çalışan olsun ister olmasınmedyadaki besleme ile ilgili haber, yazı ve reklamlardan etkilendiği bulunmuştur
dc.description.abstractThis research was planned to determine the extent to which media are affected bythe purchase of women in the Unye County and the effects of nutrition habits, nutritionalchoices and consumption on them, especially for working and non-working women. Thestudy, which was planned as a cross-sectional descriptive study, was carried out on a totalof 300 non-working women, 122 working in 20-50 age group working and not workingin Ünye district. Data collection form includes 5 sections and 37 questions as sociodemographiccharacteristics, nutrition buying behaviors, media follow-up information,nutrition information and media influence and behavior change information. Evaluationquestionnaires were completed by the individuals and the results of the questionnaireswere evaluated statistically with the SPSS.16 program. Chi-square test was used forstatistical evaluation of the data. Most of the women (57%) are married and (52.7%) havechildren. Among the 300 women who participated in the study, 41.3% answered yes whenthey were affected by nutrition-related writings and examined the change of eating habits.88.7% of women are affected by the media and change their food preferences. The followup status of the unemployed women and the follow up status of the working journal werefound significant (p <0,01). As a result, it has been found that Unye women are influencedby news, articles and advertisements related to feeding in the media whether they areworking or not.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiktr_TR
dc.subjectNutrition and Dieteticsen_US
dc.titleÜnye ilçesinde çalışan/çalışmayan kadınların besin satın alma ve besin tüketimlerine medyanın etkileri
dc.title.alternativeThe effects of the media on food purchasing and nutrition consumption of women working and not working in Ünye
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeslenme ve Diyetetik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFood
dc.subject.ytmFood preferences
dc.subject.ytmNutritional habits
dc.subject.ytmNutritional status
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmWorking women
dc.subject.ytmOrdu-Ünye
dc.subject.ytmWomen
dc.identifier.yokid10157692
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid468721
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess