Show simple item record

dc.contributor.advisorÖngün Yılmaz, Hande
dc.contributor.authorYildirim, Güleyfe Beyza
dc.date.accessioned2020-12-04T14:38:25Z
dc.date.available2020-12-04T14:38:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/89423
dc.description.abstractBu araştırma, adolesanların yazılı ve görsel medyanın beslenme ve fiziksel aktivite durumuna etkisinin saptanması amacı ile tanımlayıcı araştırma olarak planlanıp yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Mayıs 2017-Haziran 2017 tarihleri arasında Sakarya ilinde bulunan Sakarya Serdivan Mithatpaşa Anadolu Lisesi ve Özel Sakarya Uğur Değişim Anadolu Lisesi 9. Ve 10. sınıflarında öğrenim gören 14-17 yaş aralığında 182 öğrenci oluşturmaktadır. Beslenme alışkanlıkları, medyanın beslenme ve fiziksel aktivite durumuna etkisi için daha önce yapılmış bilimsel çalışmalardan yararlanılarak araştırmacı tarafından 25 soruluk bir anket düzenlenmiştir. Bu kapsamda kişisel bilgileri, beslenme alışkanlıkları, sosyal medyanın etkileri ve fiziksel aktivite durumları sorgulanmıştır. Anketler araştırmacı tarafından açıklama yapılarak uygulanmıştır. İstatiksel hesaplamalarda SPSS 20 programı kullanılmış olup bulguların değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatiksel metodlarınyüzde, frekans dağılımı, ki-kare test ve mann whitney u test istatistiği analizleri kullanılmıştır. P değerinin 0,05'ten küçük olduğu durumlarda gruplar arası fark anlamlı kabul edilmiştir. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde öğrencilerin %54,5'inin öğün atladıkları, en çok atlanılan öğünün ise %63,3 ile kahvaltı olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin medyadan etkilenerek zayıflama ya da kilo verme girişiminde bulunması ile cinsiyetler arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (P<0,05). Okulların medyada yer alan cips ve enerji içecekleri ile ilgili yazı/haberlerden etkilenme durumları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (P<0,05). Öğrencilerden düzenli fiziksel aktivite yapanların günlük ortalama 62,15 dakika fiziksel aktivite yaptıkları bulunmuştur. Bu konu üzerinde daha çok araştırma yapılmasına ihtiyaç duyulmakla birlikte bilimsel çalışmalarla desteklenmiş bilgiler ışığında, adolesanların ve ailelerinin beslenme eğitimi ile desteklenmeleri, adolesanların yazılı ve görsel medyadaki beslenme ve diyet konularını bilinçli bir şekilde takip etmeleri ve adolesanların fiziksel aktivite konusunda teşvik edilmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractTheEffect of Written and Visual Media on Nutrition and Physical Activity in AdolescenceThisresearchwasplanned and conducted as descriptiveresearchaimed at determiningtheeffect of written and visualmedia on nutrition and physicalactivitystatus of adolescents. Thesample of theresearchconsists of 182 studentsaged 14-17whowereeducated in Sakarya Serdivan Mithatpaşa Anatolian High School and Private Sakarya Uğur Değişim Anatolian High School in Sakarya between May 2017 and June 2017. A questionnaire of 25questionswaspreparedbytheresearcher, takingadvantage of previousscientificstudies on nutritionhabits and theinfluence of themedia on nutrition and physicalactivity. Inthiscontext, personalinformation, eatinghabits, socialmediaeffects and physicalactivitystatuswerequestioned. Thequestionnaireswereappliedbyexplainingbytheresearcher. SPSS version20.0 program wasused in thestatisticalcalculations. Percentage, frequencydistribution,chi-square test statistic and mann whitney u test of thedescriptivestatisticalmethodswereused in theevaluation of thefindings. Incaseswherethe P valuewaslessthan 0.05, thedifferencebetweenthegroupswasconsideredsignificant. Whenthefindingswereevaluated, it wasdeterminedthat54.5% of thestudentsskippedmeals and themostskippedmealswerebreakfastwith 63.3%. Therewas a significantdifferencebetweenthegenders (P <0,05) withstudentsattemptingtoweakenorloseweightbybeinginfluencedbythemedia. A significantdifferencewasfoundbetweentheattitudes of theschoolsparticipating in theresearch on thearticles / newsaboutthechips and energydrinks in themedia (P <0,05). It has beenfoundthattheaveragephysicalactivity of thestudents is 62,15 minutesperday. Whilemoreresearch on thissubject is needed, it is thoughtthat it will be beneficialtosupporttheadolescents and theirfamilieswithnutritioneducation in thelight of theinformationsupportedbyscientificstudies, toeducatetheadolescents on nutrition and diet in thewritten and visualmediaconsciously and toencouragetheadolescentsaboutphysicalactivity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiktr_TR
dc.subjectNutrition and Dieteticsen_US
dc.titleAdolesanlarda yazılı ve görsel medyanın beslenme ve fiziksel aktivite durumuna etkisi
dc.title.alternativeTheeffect of written and visual media on nutrition and physical activity in adolescence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-02
dc.contributor.departmentBeslenme ve Diyetetik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmVisual-auditory media
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmPhysical activity
dc.subject.ytmSakarya
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmNutrition
dc.subject.ytmNutritional status
dc.identifier.yokid10180289
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid491869
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess