dc.contributor.advisor | Beken, Murat | |
dc.contributor.author | Karaosmanoğlu, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T14:32:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T14:32:27Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/89290 | |
dc.description.abstract | `If we understand the human mind, we begin to understand what we can do witheducational technology.` Herbert A. SimonBir sınıftaki her ögrencinin hazır bulunusluk ve kisisel yeteneklerini baz alan, hangiögretim metotlarıyla daha iyi ögrenebilecegini ölçebilen, ögretim metotlarınıögrenciyi sıkmadan onun seviyesi dogrultusunda multimedia ürünleriylezenginlestiren, ögrencinin ögrenme zorluklarını hesaplayıp bu dogrultuda kendinigelistirebilen bir sistem düsünün.nsanoglu bilgisayarı 1970'lerden bu yana egitimde kullanmaktadır. BilgisayarDestekli Egitim(BDE), Bilgisayar Destekli Ögretim(BDÖ), sanal sınıflar, uzmansistemlerin uzaktan egitimde kullanılması bunlardan yalnızca birkaçıdır. Neyi nasılögretelim sorusudur bizleri en çok mesgul eden. Sorularla dolu hayatımızı belki dekolaylastıran, bizim yoklugumuzda yine bizim cevaplarlımızla bu boslugu dolduran,ögrenmeyi hızlandıran, daha keyifli hale getiren, verimli kılan sistemler giderekklasik ögretme-ögrenme yöntemlerinin yerini almakta, egitim teknolojisi giderekdaha da etkin kullanılmaya baslanmaktadır dünyada.Çalısmamızda bilgisayar teknolojisinin bu en önemli 2 sorusu; ne ögretecegiz, nasılögretecegiz; zeki ögretim sistemleri, uzman sistemler, yapay zeka baslıkları altındacevaplanmaktadır.Zeki Ögretim Sistemleri(Intelligent Tutoring System); ?Neyi Ögretecegini, KimeÖgretecegini ve Nasıl ögretecegini bilen yapay zekâ ortak olusumunda yer alantekniklerden yararlanarak tasarlanmıs bilgisayar programları olarak tanımlanabilir.Zeki ögretim sistemleri; BDÖ adını verdigimiz Bilgisayar Teknolojisinin egitimdeuygulanmasının sistemli bir sekilde bilgisayar mühendisligi kullanılarak, yapay zekâ,uzman sistemler, yapay sinir agları gibi çalısma alanlarının da yardımıyla egitimeentegrasyonudur. Bu çalısma planlı, bireyin ögrenme hızına paralel ve her türlüyardımcı teknolojiyi içinde barındıran bir çalısmadır.Ülkemizde özellikle fen bilimlerindeki akademik basarının, zeki ögretim sistemlerikullanılarak, görsel ve isitsel medyanın da yardımıyla daha üst düzeye çıkarılmasısaglanabilir. Tabii burada en önemli bilesen yazılımların kaliteli ve verimliögrenmeye uygun olabilmesidir. | |
dc.description.abstract | `If we understand the human mind, we begin to understand what we can do witheducational technology.` Herbert A. SimonThink about a system which base student?s abilites and student?s attendances, whichconsiders which educations is useful, doens?t bore students when they learnsomething, which entertains students with multimedia devices. This system cancalculate at the same time learning problems.Mankind have been using computer since 1970?s. We can say as examples;Computer Aided Instruction, Computer Aided Education, virtual classses, expertssystems about e-learning. We have very very important problems. This is ?What?and ?How?. We waste our times thinking this questions for years. Educationtechnology helps us about teaching problems and makes easy learning and speeds uplearning with multimedia technology. When we use education technology we enjoymore, because we learn with more senses. We use this technology everywhere. Inthe class, at home and sometimes in the street.At this work we focus two questions of computer technology. ?What we will teach??and ?How we will teach?. We will find the answer with Intelligent Tutoring System,Expert Systems and Artificial Intelligence.Intelligent Tutoring Systems; can solve the problems ?What we will teach??, Whowe will teach? and ?How we will teach?? with using artificial intelligence technics.Intelligent Tutoring System is an adaptation which uses experts systems, artificialintelligence, computer technology, computer engineering, neural network. Thissystem contains a serious plan and this system contains a lot of technology in it.In our country, especially in applied sciences, we can improve the learning withusing this system. We can use also mutlimedia in learning. To improve mathematicand science problems, this is a good solution. Because this system contains visualand auditory components. At the same time, we have to solve the problems aboutsoftware. If we want a good system, we should provide every useful technology inthe system. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | VISUAL prolog programı ve zeki öğretim sistemleri | |
dc.title.alternative | VISUAL prolog programmming and intelligent tutoring system | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Artificial intelligence | |
dc.subject.ytm | Expert systems | |
dc.identifier.yokid | 9013978 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 200288 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |