Show simple item record

dc.contributor.advisorOkatan, Ali
dc.contributor.authorTopkaya, Cem
dc.date.accessioned2020-12-04T14:32:09Z
dc.date.available2020-12-04T14:32:09Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/89281
dc.description.abstractUygulama Yönetim süreçleri, iş süreçlerinin nasıl geliştirildiği, yönetildiği,iyileştirildiği ve ne zaman gerekli oldukları üzerine rehberlik eder. ITIL gelenekselbir yaklaşımla, standart yazılım geliştirme hayat döngüsüne işletme ve iyileştirmekatar.Uygulama Yönetimi, iş birimleri ile fonksiyonel ve iş süreç gereksinimlerini,yeni bir uygulama veya değişim durumunda tanımlamaya çalışır. Bu süreçte,başlangıçtaki hizmet seviyesi ihtiyaçlarını tanımlar.Uygulama takımı gereksinimleri teknik bir çözüme dönüstürür. Bu noktadaToplam Sahip Olma çalısması, geliştirme ve devam eden destek ücretlerinitanımlamak için yapılır. Bir kere uygulamanın kodlanması ve test süreçleritamamlandığında, yeni fonksiyonlar üretim ortamına tanıtılır.Düzenli gereksinimler dâhilindeki degisimler işletim safhasında adreslenir.Fonksiyonel ve performans optimizasyonu iyileştirme asamasında adreslenir.Performans yönetim takımı, performans iyileştirmesi fırsatları üzerine uygulamayıanaliz eder.Tüm bu süreçler ITIL'ın Uygulama Yönetimi üzerine geliştirdiği en iyiuygulamaların bir ürünüdür.
dc.description.abstractApplication Management processes guide how business applications aredeveloped, managed, improved, and when necessary, sunset. ITIL takes a traditionalapproach and adds Operate and Optimize to the standard Software DevelopmentLifecycle.Work with the business units to identify the functional and business processrequirements for the change or new application. During this process, initial servicelevel requirements will be identified.The application team translates the requirements into a technical solution. Atthis point a Total Cost of Ownership (TCO) study is performed to identifydevelopment and ongoing support costs. Once application coding and test proccessesaccomplished new functions are being introduced into the production environment.Changes in regulatory requirements would be addressed in Operate phase.Both functional and performance optimization are addressed in this step.Performance Management teams analyze applications to identify any performanceimprovement opportunities.All these processes mentioned above are the best practices produced by ITILon the Application Management.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.subjectInformation and Records Managementen_US
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleITIL (Information Technology Infrastructure Library) uygulama yönetimi süreçlerinin orta/büyük şirketlerde uygulanması
dc.title.alternativeImplementation of ITIL (Information Technology Infrastructure Library) application management processes in middle/big companies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid306177
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid233458
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess