Show simple item record

dc.contributor.advisorOkatan, Ali
dc.contributor.authorAkdoğan, Sevim
dc.date.accessioned2020-12-04T14:31:51Z
dc.date.available2020-12-04T14:31:51Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/89271
dc.description.abstractÖZETBilgi çağını yaşadığımız günümüzde bilginin değeri her geçen gün artmaktadır. Küreselleşen ekonomilerde bilgi teknolojileri ve iletişim ağları ile bilgiyi kısa bir sürede doğru olarak elde edebilmek, onu gerekli yerlere iletebilmek işletmelere rekabet avantajı sağlamaktadır. Bilgi kavramı işletmelerde yeni bir üretim faktörü olarak yerini almıştır. Bilgisayarların gelişimine bağlı olarak işletmeler değişik bölüm ve süreçlerine hizmet eden bilgisayara dayalı bilgi sis- temleri kurmakta, bu sistemler ile işletme faaliyetlerini gerçekleştirmektedirler. İşletmelerdebilgisayara dayalı bilgi sistemlerinin kurulması ile iş süreçlerinde ve organizasyon yapılarında büyük değişiklikler meydana gelmiştir.Bu iş süreçleri ve organizasyon yapısındaki değişiklikler, işgörenlerin işletme faaliyetlerini gerçekleştirirken daha verimli ve etkili olmalarını sağlayacak şekilde gerçekleştirilmelidir. Çalışanlar ne kadar başarılı, verimli ve etkili olurlarsa işletme amaçlarına ulaşmak da o kadar kolaylaşacaktır. Bu yüzden çalışanların bilgi teknolojileri ile desteklenen bilgi sistemlerine uyumunun sağlanması şarttır. İnsan - teknoloji uyumu işgörenin tatminini de beraberinde getirecektir.İşgörenlerin tatmini demek, onun yaptığı işi sevmesi ve böylelikle hem kendi hem de işletme için daha verimli olması demektir. İşletmelerde üretim faktörlerinden en önemlisi emek dolayısıyla insandır. İşletmeler için insan hem amaç, hem de araç konumundadır. İşgörenlerin yapmış oldukları işlerde başarılı olabilmesi etkili ve verimli bir şekilde çalışabilmesi, bir takım beklentilerinin ve ihtiyaçlarının karşılanması sonucu ortaya çıkan, onu yapmış olduğu işte mutlu veya mutsuz eden iş tatmini kavramı ile ilgilidir. İşletme içinde işgörenlerin tatminlerinin sağlanması, yönetimin en önemli görevlerinden biridir. Tatmin güveni bağlılığı ve eninde sonunda elde edilen çıktıda iyileştirilmiş kaliteyi yaratır.Eğitim örgütünün var olma nedeni ve tek amacı, eğitim sisteminin amaçlarına uygun olarak öğrenci yetiştirmektir.Okulun eğitim programlarına göre olan, yasa ve yönetmeliklerle belirlenmiş görevlerin ancak alanında yetkin öğretmenler tarafından yerine getirilebileceği bu nedenle öğretmenlik mesleğinin oldukça özveri, adanmışlık ve kutsallık içerdiği söylenebil- mektedir.Eğitim ve öğretimin kalitesini arttırmak üzere öğretmenler artan bilgi ve teknolojinin gerisinde kalmamalıdır.Sürekli olarak gelişmeleri takip etmeli, mesleki ve kişisel becerilerini geliştirmeye çalışmalıdır.Bunun en uygun yolu da Toplam Kalite Yönetimi'nden geçmektedir.Anahtar Kelimeler: Yönetim Bilgi Sistemi, Toplam Kalite Yönetimi, Eğitim, Altı SigmaYönetim, okul yönetimi, yönetim süreci, yönetici.
dc.description.abstractSUMMARYInformation that has an increasing value day by day, gives its name to the age that we live in, as information age. Via the information technologies and communication networks in globalizing economies, firms gains huge advantages in competition by shortening the time to get correct information and transfer it to required places. Notion of information has got its new role as a production factor in firms. Depending on developments of computers, firms are installing new information systems to the computers that serve to different sections and processes. These systems are used for management activities. As these computer depending information systems gain importance, there have been a vast amount of alterations in business processes and organization structures.These diversifications in business processes and organization structures should be done by firms, while employees are achieving management activities such that those activities will be more efficient and effective. How much employees are effective or efficient is very significant in achieving aims of management targets. For this reason providing the harmony between employees and information systems that is supported by information technologies, is an obligation. This unison of technology and employees will make one satisfied, which means, more effective employees for firms as they like this harmony, so their jobs.In firms, the most important thing in production factors is labor and so human. Human being is both a target and a mean for firms. Success of employees depends on how much their need and expectations are met and how much they are satisfied at the end of the day. Providing this content to employees one of the most important duties of administration. Eventually satisfaction confidence or correlation will create a developed quality in the printed paper.The only purpose and the only reason of existence of education, is to graduate students in the aims of education in wanted fields with wanted specialties. Duties which are defined via the programs of educations in schools and law and regulations, can only be done by instructors who is complete in every respect in their fields. Therefore it can be said that, profession of teaching requires so much self-sacrifice. In order to increase quality of education, instructors or teachers should not be behind present information and technology. They should always keep a close eye on developments continuously, so that they can improve their personal knowledge and personal abilities. The best way for this is the passing through Total Quality Management.Key Words: Management Information System, Total Quality Management, Six Sigma, Management, school management, management process, manager.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleYönetim bilgi sistemlerinin bir yönetim aracı olarak incelenmesi ve eğitim kurumları açısından önemi
dc.title.alternativeThe examination of the management information systems as a tool of management and the importance for education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid312947
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid233467
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess