Show simple item record

dc.contributor.advisorHacızade, Ülviye
dc.contributor.authorYavuzcan, Perihan
dc.date.accessioned2020-12-04T14:30:22Z
dc.date.available2020-12-04T14:30:22Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/89223
dc.description.abstractEğitim insanlık için hayatın her yönünü etkileyen en önemli konulardan biridir. İyi eğitilmiş insanlar hayatta her zaman güçlü konumdadır. Etkili bir eğitim için, öğretmenlerin sınıf ortamında karşılaşılan problemleri çözme esnasında, sorun davranışlara cevap verme ve uygun stratejinin seçimi konusunda karar verme yetilerini kazanmaları gerekir. Öğretmenler etkili sınıf yönetimi için gerekli stratejileri uygulama konusunu iyi öğrenebildikleri zaman, eğitim ve öğretimde daha başarılı olacaklardır.Bu çalışmada, öncelikle öğretmenlerin sınıf ortamında en sık karşılaştıkları sorun davranışlar tespit edilmeye çalışılmıştır. En sık karşılaşılan sorun davranışları tespit edebilmek için, 30 tane sorun davranışın listelendiği bir anket düzenlenmiş ve öğretmenlere gönderilmiştir. Bunlar arasından en yüksek karşılaşma sıklığına sahip olan 14 tane sorun davranış seçilmiştir. Gerçek hayattakine benzer olması amaçlanarak, en sık karşılaşılan bu 14 sorun davranış ele alınarak, sanal bir sınıf ortamı tasarlanmıştır. Öğretmenler gerçek hayatta, eğer yeterli bilgiye sahip değillerse, sorun davranışlara cevap vermek için kullandıkları bazı stratejileri deneme-yanılma yöntemiyle keşfediyorlar. Ve bunu yaparken öğrencilerde kalıcı olumsuz etkiler bırakabiliyorlar. Bu olumsuz kalıcı etkileri gidermek ve öğretmenlerin işini kolaylaştırmak için, gerçek hayatta yaşayan hiçbir öğrenciye zarar vermeden, stratejileri sanal ortamda uygulamalarını ve bunların sonuçlarını gözlemlemelerini sağlayacak, ?Öğrencilerin Sorun Davranışlarına Cevap Verme? isimli bir eğitim yazılımı tasarlanmış, geliştirilmiş ve öğretmenlere uygulanmıştır. Daha sonra bu çalışmanın etkinliği, Ön-Test, Son-Test, Kullanışlılık Testi gibi ölçme araçları kullanılarak değerlendirilmiştir.Çalışmanın sonucunda bu eğitsel yazılımın öğretmenlerin, ?Sınıf Yönetimi? alanındaki ?Öğrencilerin Sorun Davranışlarına Cevap Verme? konusunu öğrenmelerine yardımcı olduğu, başka bir deyişle öğrenmelerinde anlamlı bir fark yarattığı gözlemlenmiştir. Ayrıca bunun gibi eğlenerek bilgi edinebilecekleri ve öğrenebilecekleri uzaktan eğitim materyallerine ihtiyaçları olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractEducation is one of the important issues for human being. It affects every aspects of the life. Well-educated people always become strong in the world. Responding misbehavior, decision making during solving problems in the classroom is essential for effective education. Firstly the teachers should be able to manage their classrooms effectively to teach any subject matter. If teachers are able to learn and apply effective classroom management strategies, they would be more successful in teaching.In this study, firstly the most frequently occurring misbehaviors of students are determined. For this purpose, a survey including 30 misbehaviors is prepared and sent to teachers. Among 30 misbehaviors, the top 14 misbehaviors which are the most frequently occurring according to the teachers? response and rating on the survey are selected. In order to make it similar to the real life, those 14 misbehaviors are taken into account for the design of virtual classroom environment. In real life, teachers have to discover some strategies for misbehaviors if they do not know appropriate strategies for specific misbehaviors. Unfortunately, they might cause some permanent negative effects on students by their trial for discovering new srategies. In order to overcome those risks and enhance teachers? understanding of the concept of ?Responding Misbehaviors?, an educational software called with ?Responding Students? Misbehavior? which provides trying and applying different strategies to be used for misbehaviors and observing their effects on the students without damaging none of them as a valuable human being, has been designed, developed and implemented on teachers. Also this instructional software has been evaluated in the matter of its effectiveness by using some measurement tools; such as Pre-Test, Post-Test and Usability- Test.As a result, this educational software has been identified as a useful product that creates a meaningful difference on the teachers? understanding of the concept of Responding Students? Misbehavior in Classroom Management. Furthermore, it has been determined that teacher really need to have this kind of web-based learning materials which educating and entertaining.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEtkili sınıf yönetiminde öğrencilerin sorun davranışlarına cevap verme konusunda yetkinlik kazandıracak eğitim yazılımının tasarlanması
dc.title.alternativeDesigning instructional software which helps understanding the concept of responding students? misbehavior for effective classroom management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducators
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmEducation management systems
dc.identifier.yokid372556
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid266114
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineYönetim Bilişim Sistemleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess