Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüşkaya, Haluk
dc.contributor.authorTarikulu, Orhan
dc.date.accessioned2020-12-04T14:29:12Z
dc.date.available2020-12-04T14:29:12Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/89186
dc.description.abstractBilgisayar yazılımları bankacılık işlemlerinin hemen hemen tüm aşamalarında kullanılmaktadır. Bir banka müşterisi, fatura yatırmadan kredi kartı başvurusuna, havaleden altın alıp satmaya kadar birçok bankacılık işleminde bilgisayar yazılımı kullanmaktadır. Böyle olunca da bilgisayar yazılımlarının kalitesi bankacılık sektörü açısından önemle üzerinde durulması gereken bir konu haline gelmiştir.Bir yazılım ürünün kalitesi, yazılım geliştirme süreciyle yakından ilişkilidir. Yazılım geliştirme süreci ne kadar ölçülebilir, denetlenebilir, tekrarlanabilir ve yönetilebilir ise o kadar kaliteli yazılım ürünü çıkartılabilir anlamına gelmektedir. Bu amaçla yazılım geliştirme süreçlerini olgunlaştırmak için farklı disiplinler ortaya konulmuştur.Bu tez çalışması ile yazılım geliştirme süreç olgunluk modellerinden biri olan CMMI kullanarak bir Türk bankacılık kurumunda 3. Seviyeye ulaşması için ilk yapılması gerekenleri ortaya koyması ve diğer alanlardaki CMMI uygulamaları ile karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda kurum içinde yapılması gereken çalışmalar tek tek incelenmiştir. Özellikle süreç alanlarının analiz edilmesi ve eksik yanlarının tespiti, CMMI Seviye 3 sertifikası alma çalışmalarında önemli bir başarı faktörü olarak öne çıkmıştır.Proje Planlama, Proje İzleme ve Kontrol gibi ana süreçler için yapılan ön değerlendirmelerde (SCAMPI C) elde edilen detaylı sonuç sunulmuştur. Örnek bir iyileştirme planının nasıl olması gerektiğine de değinilen tez de, ideal bir proje organizasyon yapısı çizilmeye çalışılmıştır. Proje ekibi içindeki rol ve sorumluluklara detaylı bir bakış açısı ile yaklaşılmıştır. Mühendislik Süreçleri, Proje Yönetim Süreçleri, Süreç Yönetimi Süreçleri ve Destek Süreçleri takımlarının öznitelikleri temel seviyede açıklanmıştır. Bu süreçlerden Süreç Yönetimi Süreç kategorisi altındaki Kurumsal Süreç Tanımı, Kurumsal Süreç Odağı ve Kurumsal Eğitim süreçlerinin CMMI standartlarına uyarlanmasında yaşanan tecrübeler paylaşılmıştır. Böylelikle Türk bankacılık sektöründe CMMI prensiplerini uygulamak isteyen çalışanlara da ışık tutmak hedeflenmiştir.Anahtar Kelimeler: CMMI, CMMI ve Banka Sektörü
dc.description.abstractComputer programs are used almost at all stages of banking operations. A bank customer use computer programs for many bank transactions like paying bills, applying for credit card, money transfer or even gold buying-selling transactions. Consequently, the quality of computer programs has become a serious issue to be considered for banking sector.The quality of a software product is closely related with its software development process. If a software development process can be measured, controlled, repeatable and manageable, it means that more quality software product will be produced. Hence, different disciplines have been developed to make the software development processes better in the past.This thesis work aims to introduce the first efforts to be done to achieve the third level in a Turkish banking organization using CMMI which is one of the software development process maturity models and to compare it with the other CMMI practices in different areas. In this scope all the essential works to be conducted in the organization were examined. Especially, analyzing the process areas and determining the weak points become a success factor in studies for getting a CMMI level 3 certificate.The detailed results obtained in the preassessments of the main processes (SCAMPI C) like project planning, project monitoring and control are provided. This thesis presents how a sample improvement should be, and also tries to outline an ideal project organization structure. It gives a detailed view point for the roles and responsibilities in a project team. The qualities of the teams for Engineering Processes, Project Management Processes, Process Management Processes and Support Processes are explained basically. From these processes, the experiences gained in adapting Organizational Process Definition, Organizational Process Focus and Organizational Training Process, which all three are under the Process Management Process category, to the CMMI standards are shared in the thesis. Thereby, it is also aimed to provide guidance for people who want to apply CMMI principles in Turkish bank sector.Key Words: CMMI, CMMI and Bank Sectoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.titleCMMI`ın bir Türk bankacılık sektöründe uygulanması ve analizi
dc.title.alternativeApplication and analysis of CMMI in a Turkish bank sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSoftware
dc.subject.ytmSoftware projects
dc.subject.ytmSoftware technology
dc.subject.ytmSoftware organization
dc.subject.ytmSoftware industry
dc.subject.ytmSoftware engineering
dc.subject.ytmSoftware development
dc.subject.ytmSoftware test
dc.subject.ytmComputer softwares
dc.identifier.yokid406376
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid299281
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineYönetim Bilişim Sistemleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess