dc.contributor.advisor | Uluengin, Nihal | |
dc.contributor.author | Erdoğan, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T14:27:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T14:27:30Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/89130 | |
dc.description.abstract | Endüstri Mirası denilince akla ilk gelen konu, bir zamanlar endüstriye yönelik olarak gerçekleştirilen yapı stokunun günümüze aktarımı ve değerlendirilmesidir. Endüstri yapılarının işlevlerinin yitirmeleri sonucu, şehirlerin içinde çok büyük alanlar kaldığı tespit edilmiştir. Bu alanlardaki yapıların, strüktürel sistemin geniş açıklıklardan ve genellikle yüksek hacimlerden oluşması, kolaylıkla müdahale edilebilmesi gibi sebeplerle mekânsal olarak, konut, müze, ofis, çağdaş sanat galerisi, eğitim yapısı, alışveriş merkezi, otel gibi pek çok fonksiyonla yeniden işlevlendirilebildiği görülmüştür. Bu açıdan bakıldığında bu tür yapıların, üniversite gibi içinde farklı mekan gereksinimlerine ihtiyaç duyan fonksiyonlarla yenilenmeleri çok daha kolay olmaktadır. Bu çalışmanın amacı ?eğitim yapısı? olarak işlevlendirilmiş olan ve ülkemizin önemli endüstri mirasları arasında yer alan yapılar üzerinde bir değerlendirme yapmaktır. Çalışmaya konu olarak ikisi İstanbul?dan biri ise Bursa?dan üç endüstri mirası yapı seçilmiştir. Bu yapılar; İstanbul Bilgi Üniversitesi Santralistanbul Kampüsü?ne dönüştürülen Silahtarağa Elektrik Santralı, Kadir Has Üniversitesi?ne dönüştürülen Cibali Tütün ve Sigara Fabrikası ile özel bir Vakıf Meslek Yüksekokulu olarak Faruk Saraç Tasarım Meslek Yüksekokulu?na dönüştürülen Bursa Fabrika-ı Humayun?dur. Konunun araştırılmasında tarihsel yöntem, arşiv taraması, literatür araştırması, yerinde inceleme, betimleme ve fotoğraflama yöntemlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak; dönüşüm süreçlerini önemli ölçüde tamamlamış olan bu üç tesiste, yeniden işlevlendirme kapsamında olumlu ve olumsuz olarak değerlendirilen hususlar söz konusudur. Her üç tesisin de öncelikli olarak bir eğitim yapısına dönüştürülmesi hedeflendiği ve eğitim amaçlı kullanılan mekanlar dışında kültür ve sanat faaliyetlerinin yürütülebileceği mekanlar oluşturulduğu tespit edilmiştir. Yine, her üç kurumun da, endüstri mirasının orijinal işlevini sergilemek amacıyla, müze oluşturma ve orijinal objeleri sergileme yoluna gittiği gözlemlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Yeniden İşlevlendirme, Endüstri Mirası, Endüstri Yapıları, Eğitim Yapıları | |
dc.description.abstract | Industrial heritage, from the first issue, flashed once performed as the present building stock transfer and for the industry. The result of becoming inactive of the industrial structures, it was observed that the very large areas were left in the city centres. In these areas, the structures have wide opening structural systems and generally high volumes can be as easily as spatial reasons, the formation of intervention, housing, museums, office, contemporary art gallery, education building, shopping centre, hotel, and many such function re-functioned again. In this respect, such structures require different space requirements in the University such as the orthodoxy is much easier to be re-functioned.The aim of this study is to make an evaluation on the our country's important industrial heritage sites re-functioned as `Education Buildings`. It were chosen three industrial heritage structures, one of them was from Bursa and others were from Istanbul, as the subject of this study . These structures are İstanbul Bilgi University Santralistanbul Campus converted from the old Silahtarağa Power Plant, Kadir Has University converted from Cibali Tobacco and Cigarette Factory and Faruk Saraç Vocational College of Design, as a private Foundation School, converted from Bursa Fabrika-i Humayun Silk Factory. It was used the exploration of the historical method, archive scanning, literature research, review, methods of portrayal and photography. As a result; these three conversion processes completed significantly as part of the re-function, have some the positive and negative considerations. Each of the three targeted primarily as a training facility in the structure to be converted and used for educational purposes would result in cultural and artistic activities outside the venues of interest was created. Again, all the three institutions, in order to expose the original function industrial heritage, museum building and went to the original objects on display have been observed.Keywords: Re-function, Industrial Heritage, Industrial Buildings, Education Buildings | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | `Eğitim yapısı` olarak işlev kazandırılmış endüstri mirası tarihi yapıların iç mekân özellikleri açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of interior properties of industrial heritage historical buildings re-functioned as `Education building` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10006404 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 452712 | |
dc.description.pages | 220 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |