Show simple item record

dc.contributor.advisorHacızade, Ülviye
dc.contributor.authorÖzçelik, Selçuk
dc.date.accessioned2020-12-04T14:25:33Z
dc.date.available2020-12-04T14:25:33Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/89066
dc.description.abstractOkul öncesi eğitimde geçmişten günümüze çocuklar üzerinde eğitimin farklı metotları uygulanmıştır. Uygulanan bu metotlarda olumlu veya olumsuz sonuçlar olmasına rağmen başlıca yöntemlerin çocuklarda kısa zamanda gösterdiği etkilerin kayıt altında olması, özel eğitime ihtiyaç duyan zihin engelli, otistik veya üstün zekâlı çocukların daha erken yaşlarda anlaşılmasını kolaylaştıracaktır. Aynı zamanda bu bilgiler başka eğitimci veya psikologlar tarafından da incelenebilir ve çocuk için karar özel eğitim süreci daha erken başlayabilecektir.Hazırlanan tezde amaçlanan; günümüz bilişim teknolojisi de kullanarak, öğrenci gelişim süreç raporunu anlaşılabilir ve hızlı olarak elde edilmesini sağlamaktır. Çocukların gelişim durumlarını bilmenin pek çok faydası vardır. Çocukların fiziki gelişimleri, ruhsal gelişimleri, kendi sağlıkları ve eğitim hayatlarına başlamadan önceki yetenekleri, çocukların ve ailelerin ilköğretimde verimli olmalarını sağlayacaktır. Ayrıca öğretmenler de çocuklar üzerinde verdikleri kararlarda ne kadar doğru tespitte bulunabildiklerini görebileceklerdir. Bütün bu süreçler hem eğitimin kalitesini hem de doğru yöntemlerin tespitini sağlayacaktır.Geliştirilen programın oluşturulmasından önce, kurum seçilmiştir. Kurum seçim aşamasından sonra uygulanacak anket hazırlanmış ve kurum öğrenci velilerine ve kurum öğrencilerine uygulanmıştır. Anket sonuçları değerlendirildikten sonra yazılım, doğrudan anket sonuçlarıyla oluşturulmuştur. Anketten alınan bilgiler yazılıma kayıt edilerek, yazılım geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Çocuk, Gelişim, Anaokulu, Otomasyon, Eğitim
dc.description.abstractDifferent methods of education have been used on children in pre-school period from past to present. Despite the fact that these methods have both advantages and disadvantages, recording the effects that the main methods have on children on a short-term, will make it easier to understand mentally challenged and/or autistic children, at an early age. These facts can also be researched by educators or by psychologists and the special education process for the child can start earlier. The aim of this thesis is: to enable a fast and understandable development process report for the student, through the usage of today's information technology. Being aware of the development pattern of children has many advantages. The physical and mental development of children, and the talents they possess before starting the education, will enable both the children and their families' to be productive. The teachers will also have the opportunity to see whether thay have made the reight decisions when şt comes to the children. All of these processes will enable the determination of the quality of the education and also the determination of correct methods. The institution has been chosen, before creating the developed program. A survey was prepared after chosing the institution and it was delivered to the parents and students of the institution. The software was developed, directly using the survey results, after the results were evaluated. The softwarew was developed by recording the data taken from the survey. Keywords: Child, Development, Pre-School, Automation, Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimi veren bir kurumda öğrenci gelişimlerinin belirlemesi için yazılım programı geliştirme
dc.title.alternativeDeveloping a software program that determines student improvement in a pre-school education institution
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10119326
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid434253
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineYönetim Bilişim Sistemleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess