Eğitici öğretici çocuk oyun parkı tasarımı için bir metod önerisi olarak araştırılması
dc.contributor.advisor | Küçükerman, Önder | |
dc.contributor.author | Çatli Yilmaz, Sevilay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T14:23:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T14:23:49Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/89014 | |
dc.description.abstract | Yüzyıllardır her toplumda var olan oyun kültürü geçmişten günümüzeçocuklar için vazgeçilmez bir gerçektir. Oyun, çocukları eğlendirir ve eğitir.Çocukların duygularını, düşüncelerini ve gereksinimlerini özgürce ifade etmebiçimidir. Oyunlar çocuğun gelişiminde büyük bir öneme sahiptir. Oyun oynarkenkullanılan metaryaller çocuk oyun araçlarıdır. Bu araçlar çocuğun zihinsel, bedensel,psiko-sosyal gelişimlerini destekleyen hayal gücünü ve yaratıcılığını geliştirenoyuncaklardır. Çocuklar bu araçları kullanabilmek için bir mekana sahip olmalıdır.Bu da çocuk oyun alanlarıdır. Günümüzde pek çok türde çocuk oyun alanı vardır. Bunlar iç ve dış mekanlardaki çocuk oyun parklarıdır.Bu tezde dünyada ve ülkemizde çocuklar için tasarlanmış bu oyun parklarınıneğitici öğretici açısından çocuklara ne fayda sağladığı, tasarım sürecinde nelere dikkat edildiği, oyun sonrası çocuğun hayal gücünün ne kadar geliştiği araştırılmıştır.Dünyada hangi ülkeler çocuk oyun parklarının tasarımında daha gelişmişfikirler üretirken Türkiye'de yapılan bu araştırmanın yer aldığı bu çalışmada çocukoyun parklarının tasarımı konusunda yetersizliği görülmektedir. Elde edilen verilersonucunda Türkiye'de çocuklar için tasarlanmış olan parkların eğitici öğreticilikaçısından yetersiz olduğu gözlenmiş olup ve sonucunda elde edilen veriler analizedilip, öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Çocuk Oyun Parkları, Eğitici Öğretici Oyunlar, Tasarımlar | |
dc.description.abstract | The culture of playing games which has existed in all socities for centruies isan indispensable concept for all children. Games which entertain children are ameans of expressing feelings, emotions and necessities of children in a free way.That's why games play a big role in the development of children. Materials usedwhile playing games are children's game tools. These tools are the toys that supportthe mental, physical and psycho-social development of children as well as enhancetheir imaginaton and creativity. Children need a venue to use these tools. And thesevenues are playgrounds. There are a lot of playgrounds around us. These can beeither indoor and outdoor playgrounds.Benefits of these playgrounds both by educational and instructive means, points deemed important in the design process and to what extent the imagination ofchildren have evolved after playing games have all been looked into in this study.While it is noted that other countries are developing more advanced ideas onthe design of playgrounds, this paper also examines the insufficiency of Turkey onthe design of children's playgrounds. As a result of the findings, it has been observedthat these playgrounds in Turkey are insufficient both educationally andinstructively; findings have been analyzed and recommendations have been madeaccordingly.Key Words: Playgrounds, Educational and Instructive Playgrounds, Designs | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri Ürünleri Tasarımı | tr_TR |
dc.subject | Industrial Design | en_US |
dc.title | Eğitici öğretici çocuk oyun parkı tasarımı için bir metod önerisi olarak araştırılması | |
dc.title.alternative | Research on design of children's playground regarding systemization of it by being educational and instructional | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Endüstri Ürünleri Tasarımı Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10158497 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 468058 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |