Sürdürülebilir mimarlık bağlamında eğitim yapılarının irdelenmesi
dc.contributor.advisor | Çakır Kıasıf, Gözde | |
dc.contributor.author | Yeşildaş, Meryem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T14:23:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T14:23:38Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/89009 | |
dc.description.abstract | Teknolojinin hızla geliştiği ve doğal kaynakların giderek azaldığı bu dönemde, bilinçli ve çevreci bireyler yetiştirmek toplumların önemli görevlerindendir. Yeni nesillere sürdürülebilir ve yaşanılır bir ekosistem bırakmak ne kadar önemliyse, bu bilinci genç nesillere aşılamak da bir o kadar önemlidir. Bu bilinç en iyi, kalıcı ve sürekli olarak eğitim yuvalarında verilebilir. İşte tam bu sebeple eğitim yapıları sürdürülebilir ve ekolojik mimarlık hedefiyle inşa edilmelidir. Genç bireyler teoride elde ettikleri çevre bilincini, pratikte de görerek ve yaşayarak elde etmelidir. Böylece sürdürülebilirlik kavramı toplum kültüründe hak ettiği sağlam yeri bulacaktır.Yerel ve sağlığa zararlı olmayan malzeme kullanımı, doğal havalandırma, doğal aydınlatma, yenilenebilir enerji sistemleri kullanımı, atık yönetimi, su korunumu, kaynakların tasarruflu tüketimi, doğayla ve çevreyle uyumlu yapı, geri dönüşüm gibi birçok faktör; eğitim yapılarının kullanıcılarına sağlıklı ve konforlu bir deneyim sağlayacaktır. Aynı zamanda ülkenin ve dünyanın ekolojik ve ekonomik sürdürülebilirliğine büyük katkı sağlamış olacaktır.Bu tez çalışmasında da sürdürülebilir ve ekolojik mimarlık kapsamında eğitim yapılarına dair bir araştırma yapılacaktır. | |
dc.description.abstract | At this time in which technology develops rapidly and natural resources die out gradually, it is a vital duty of societies to raise individuals who are aware and careful of environment. Instilling environmental awareness on younger generation is as important as leaving a sustainable and habitable ecosystem to the new generation. This awareness is given the best in educational centers as being permanent and constant. For exactly this reason, education buildings should be constructed with the aim of sustainable and ecological architecture. Young individuals should obtain the environmental awareness, which they also learn theoretically, by seeing and living practically. By this way, the concept of sustainability is going to find its rightful and steady place in the culture of society.A lot of factors, like the use of indigenous and healthy materials, natural ventilation, natural lighting, the use of renewable energy systems, waste management, water conservation, economical consumption of resources, nature and environment friendly buildings, and recycling, are going to provide a healthy and comfortable experience to the users of education buildings. At the same time, these factors are going to contribute to ecological and economical sustainability of the country and the world.In this thesis study, research about education buildings in the scope of sustainable and ecological architecture is going to be done. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Sürdürülebilir mimarlık bağlamında eğitim yapılarının irdelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining education buildings in the context of sustainable and ecological architecture | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Mimarlık Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10144434 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 453727 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Yapı Bilgisi Bilim Dalı |