Türkiye`deki sürdürülebilir yükseköğretim yapılarının etkin kaynak yönetimi kapsamında değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Çakır Kıasıf, Gözde | |
dc.contributor.author | Uygun, Melisa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T14:22:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T14:22:18Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-06-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88964 | |
dc.description.abstract | Geçmiş yıllarda yaşanan petrol krizleri sonrası, ülkelerin enerji kaynaklarında dışa olan bağımlılıklarının azaltılması konusu ve çevre sorunlarına artan ilgi ile birlikte, enerji verimliliğinin ve enerji kaynaklarının önemi hızla artmıştır. Sürdürülebilirlik kavramı, enerjinin etkin kullanılmasıyla beraber doğayla dost bina tasarımları yapmayı önemli hale getirmiştir. Sürdürülebilir mimarlığın temel prensibi, enerji kaynaklarını minimum seviyede kullanan, doğayla uyumlu ve insan sağlığına zarar vermeyen yapılar oluşturabilmektir. Günümüzde sürdürülebilirliğin fikir olmaktan çok, bir zorunluluk olduğunu söylemek mümkündür. Nitekim bu mimari biçiminin uygulanması, hem kaynakların tükenmesini engellemek ve hem de insan sağlığıyla uyumlu bir yerleşim biçiminin ortaya çıkmasını sağlamak bakımından önemlidir. Ülkemizde genç nüfusun artmasıyla birlikte, yükseköğretim kurumlarının sayısı da artmıştır. Yükseköğretim yapılarının sürdürülebilirlik anlayışına göre tasarlanmasındaki en büyük amaç, öğrencilerde farkındalık yaratarak çevre bilinci olan nesiller yetişmesini sağlamaktır. Yükseköğretim yapılarının, sürdürülebilir yapım anlayışına uygun şekilde tasarlanması ve yapılması, çevreye verdikleri zararın en aza indirgenmesi, enerji ve kaynakların tutumlu kullanılması ve öğrencilerin öğrenme performanslarını arttırması bakımından çok önemli bir kriterdir. Bu sürdürülebilir tasarım kriterlerinin uygulanmasın da, ekolojinin sürdürülebilirliği kadar, ekonominin de sürdürülebilirliğine önemli oranda katkısı bulunmaktadır. Bu tezde, sürdürülebilirlik kavramı ve sürdürülebilir mimarlık, etkin kaynak yönetimi kapsamında tanımlanmış, bu tanımlar çerçevesinde, yükseköğretim yapıları değerlendirilmiş ve oluşturulan tasarım kriterleri ışığında Türkiye'de uygulanmış olan sürdürülebilir yükseköğretim yapıları incelenmiş ve mimari tasarımcılara ışık tutması bakımından faydalı bir çalışma olmuştur. | |
dc.description.abstract | After the oil crises in the past years, the importance of energy efficiency and energy resources has increased rapidly with the increasing attention of the countries' dependence on foreign sources in energy resources and increasing interest in environmental problems. The concept of sustainability has made it important to make nature friendly building designs with the efficient use of energy. The basic principle of sustainable architecture is to create structures that use energy resources at minimum level and which are compatible with nature and do not harm human health. Today, it is possible to say that sustainability is a necessity rather than an idea. In fact, the implementation of this architectural form is important both to prevent the depletion of resources and to ensure the emergence of a form of settlement compatible with human health. With the increase of the young population in our country, the number of higher education institutions has also increased. The ultimate aim in designing the structure according to the sustainability of higher education is to provide students with environmental consciousness by raising awareness in the growing generations. Higher structures, to be designed in accordance with the sustainable construction concept and done, to minimize the damage they cause to the environment, energy and resources in terms of increasing their thrifty use and students' learning performance is a very important criteria. This implementation of sustainable design criteria as the sustainability of ecology, economy there is also a contributing significantly to sustainability. In this thesis, the concept of sustainability and sustainable architecture, defined the scope of efficient resource management within the framework of these definitions, higher education structures were evaluated and established design criteria examined sustainable higher education structures that have been applied in Turkey in the light and the point of shedding light on the architectural designer has been a useful work. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Türkiye`deki sürdürülebilir yükseköğretim yapılarının etkin kaynak yönetimi kapsamında değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of sustainable higher education structures in Turkey within effective resource management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-21 | |
dc.contributor.department | Mimarlık Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10239942 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 545293 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Mimarlık Bilim Dalı |