Show simple item record

dc.contributor.advisorSeçer Kariptaş, Füsun
dc.contributor.authorÖzakça, Zübeyde
dc.date.accessioned2020-12-04T14:22:00Z
dc.date.available2020-12-04T14:22:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88954
dc.description.abstractALIŞVERİŞ MERKEZİ İÇ MEKÂNLARININ AYDINLATMA TASARIMI AÇISINDAN İNCELENMESİTeknolojinin hızla ilerlediği ve küreselleşmenin hemen her ülkeye ulaştığı çağımızda, aydınlatma ve aydınlatmanın etkileri üzerine birçok farklı çalışma yapılmaktadır. Aydınlatma, insan fizyonomisi üzerinde ciddi etkilere sahiptir. Gündelik ve çalışma yaşamında insan psikolojisi üzerine ciddi etkileri olduğu bilinen aydınlatma, çalışma yaşamında birçok kurum ve işletme üzerinden satış teknikleri ve pazarlama alanında kullanılmaktadır. Küresel piyasa ekonomisinde aydınlatma üzerine ciddi boyutlarda özel çalışmalar ile yapılmaktadır. Konfor, ışık ve aydınlatma küresel piyasa ekonomisinde, alışveriş merkezlerinde satış ve pazarlama için özel tasarımlarla kullanılmaktadır. Özellikle büyük alışveriş merkezleri aydınlatma için çok özel çalışmalar yapmaktadır. Bu tez çalışması kapsamında, ışık ve aydınlatmanın kavramsal çerçevelerinden hareketle, ışık, gölge ve tasarım ilişkileri analiz edildikten sonra örnek bir alışveriş merkezi üzerinden aydınlatmanın nasıl yapıldığına ve bu konuda nelere dikkat edildiğine ayrıca tasarımının nasıl yapıldığına yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Işık, Aydınlatma, Gölge, Alışveriş
dc.description.abstractINVESTIGATION OF THE INTERIOR OF SHOPPING CENTERS IN THE FRAMEWORK OF LIGHTING DESIGNInourera, wheretechnology has progressedrapidlyandglobalization has reachedalmosteverycountry, therearemanydifferentstudies on theeffects of lightingandlighting. Lighting has seriouseffects on humanphysiognomy. Inworkaday ve working life lighting, knowntohaveseriouseffects on humanpsychology, it is used in salestechniquesandmarketing in manyinstitutionsandbusinessesforworking life. Intheglobal market economy, specialstudies on lightingareworkedout.Comfort, light, andlightingareused in theglobal market economy in shoppingcenterswithspecialdesignsforsalesand marketing. Especially, largeshoppingcentersaredoingveryspecialstudiesforlighting. Withinthescope of thisthesis, startingfromtheconceptualframeworks of lightandlighting, afteranalyzinglight, shadowanddesignrelationships, based on thesampleshoppingmall how thelighting is doneandwhat is attractedattentionto in thisregardbytheway how todesignareincluded. Keywords:Light, Lighting, Shadow, Shoppingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleAlışveriş merkezi iç mekanlarının aydınlatma tasarımı açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestiga of the interior of shopping centers in the framework of lighting design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-20
dc.contributor.departmentİç Mimarlık Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10287369
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid579547
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineİç Mimarlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess