Neoplastisizm akımı kapsamında de stijl hareketi ve grafik sanatlarına uygulanışı
dc.contributor.advisor | Gezer, Ülkü | |
dc.contributor.author | Esertaş, Elif Ezgi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T14:20:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T14:20:46Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88919 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, 20. yüzyıldaki batı sanatı akımlarından biri olan Neoplastisizm akımının etkisi ile oluşan De Stijl hareketinin tanımını, tarihini, manifestosunu, dergisini, özelliklerini, sanatçılarını, kendisinden önce gelen akımlardan nasıl etkilendiğini, kendisinden sonra gelen akımlar üzerindeki etkilerini, günümüzdeki yerini ve grafik sanatlarına uygulanışını inceleyen detaylı bir çalışmadır.De Stijl hareketi soyut sanat kavramını farklı bir boyuta taşımış, oluşturulan çalışmalar gerek renkleriyle gerekse özgün tavrıyla akıllarda yer edinmiştir. De Stijl hareketinin en önemli temsilcileri Theo van Doesburg ve Piet Mondrian, oluşturdukları çalışmalarda genel olarak yatay-dikey çizgiler, geometrik formlar, ana ve nötr renkleri kullanmışlardır.21. yüzyılda gelişen teknoloji ile birlikte toplumdaki farklı algılar her alanda olduğu gibi sanat alanlarını da etkilemiştir. Grafik sanatları da toplumdaki farklı algılardan etkilenen alanlardan biri olup ortaya çıktığı ilk günden günümüze kadar sanatsal ve amaca yönelik olarak gelişimini sürdürmüştür. Soyut sanat akımlarından biri olan De Stijl hareketi tasarım prensiplerinin uygulandığı çalışmalara günümüzde çok rastlanmasa da aslında birçok tasarım alanında ortaya çıkan çalışmalarda etkileri halen görülmektedir. | |
dc.description.abstract | This research focuses on definition, history, manifesto, characteristics, artists, of De Stijl movement, which is one of the western art movements in the 20th century, the history, manifesto, characteristics, artists, how it is influenced by the currents before it, the effects of the current after it, the current location and the application of graphic arts it is working.De Stijl movement has moved the concept of abstract art to a different dimension and has a place in minds with its colors and original attitude. The most important representatives of the De Stijl movement, Theo van Doesburg and Piet Mondrian, generally used horizontal-vertical lines, geometric forms, main and neutral colors.Different perceptions, which arose at the society in the 21 st century parallel to the developing technology affected the art field as it did in every other field. Graphic arts has continued its artistic and purpose oriented progress from the first day of its existence until today, as one of the areas affected by different perceptions in the society. Although the work of De Stijl movement design principles, which is one of the abstract art movements, is not encountered commonly today, its effects are still observed in the studies that have emerged in many design fields. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Neoplastisizm akımı kapsamında de stijl hareketi ve grafik sanatlarına uygulanışı | |
dc.title.alternative | Within the scope of neoplasticism current de stijl movement and its application to graphic arts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-04 | |
dc.contributor.department | Grafik Tasarım Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Graphic arts | |
dc.subject.ytm | Fine arts | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Avant-garde art | |
dc.identifier.yokid | 10284756 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 587765 | |
dc.description.pages | 249 | |
dc.publisher.discipline | Grafik Tasarımı Bilim Dalı |